Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dreng med guitar - Kender nogen denne figur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Dreng med guitar - Kender nogen denne figur?

    Hej,

    Jeg samler ikke på figurer, men kunne ikke lade være med at købe den dejlige dreng med sin guitar! Der er et utydeligt stempel, som ser ud til at være JIE, men jeg synes ikke det ser helt rigtigt ud. Kan det være et falskt stempel? Figuren er 16 cm bred og 10,5 cm på det højeste.
    Jeg ville være glad, hvis nogen kan genkende denne figur.

    Hilsen fra Danmark.
    Bifogade filer

  • #2
    Hej.
    Det är en figur, prod.nr. 407, skapad av Kirsten L Eberlein 1972. Tillverkades av AB Jie Johnson i Gantofta. Finns även i andra färgvarianter

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Aimon-34 Visa inlägg
      Hej.
      Det är en figur, prod.nr. 407, skapad av Kirsten L Eberlein 1972. Tillverkades av AB Jie Johnson i Gantofta. Finns även i andra färgvarianter
      Hej ,
      Tusind tak for svaret, det var dejligt at få vide hvem der har lavet figuren. Ved du noget om Kirsten L Eberlein? - eller hvor jeg kan finde oplysninger?

      Mange hilsener
      Bodil

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av DanskeBodil Visa inlägg
        Hej ,
        Tusind tak for svaret, det var dejligt at få vide hvem der har lavet figuren. Ved du noget om Kirsten L Eberlein? - eller hvor jeg kan finde oplysninger?

        Mange hilsener
        Bodil
        Tyvärr kan jag inget om henne, hon var bara några gånger i fabriken, så jag har inte träffat henne.

        Comment


        • #5
          Jie stempel

          Ursprungligen postat av Aimon-34 Visa inlägg
          Tyvärr kan jag inget om henne, hon var bara några gånger i fabriken, så jag har inte träffat henne.

          Hej igen Aimon,
          Når jeg var lidt i tvivl om stemplet skyldes det, at jeg kunne se et K, og derfor ikke kunne få det til at stemme med gantofte og sweden. Men jeg har nu set et stempel, hvor der står verkstad (i 2 linjer), og det forklarer jo sagen.
          Hvem og hvornår brugte man dette stempel? Det ses ikke i Vingedals bog!

          Mange hilsener og tak

          Bodil

          Comment


          • #6
            Hej.
            Kirsten Eberlein arbetade för AB Jie Johnson 1971 - 1973. Hennes produkter blev inte långlivade. Det fanns flera formgivare samtidigt där, även jag.

            Comment

            Working...
            X