Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Boda NOva oval steel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Boda NOva oval steel

    Hej hej!
    Har några kaffeskedar från Boda Nova modell oval steel.
    Finns det kopior på dessa? Sålde ett par och köparen säger att de inte är äkta pga att de har en skarv vid skaftet. De stämmer i måtten 12,5 cm och är djupstämplade Boda Nova Stainless. Någon som vet?Click image for larger version

Name:	IMG_5616.JPG
Views:	1
Size:	105,1 KB
ID:	672634Click image for larger version

Name:	IMG_5616.JPG
Views:	1
Size:	105,1 KB
ID:	672634Click image for larger version

Name:	IMG_5618.JPG
Views:	1
Size:	105,9 KB
ID:	672635

  • #2
    oj...var så länge sen jag var här så jag minns inte riktigt hur man gör....blev visst dubblett

    Comment


    • #3
      Hallå Atena,
      Tror jag såg din annons på Tradera - om det nu var det rätt annons - är allt du skrivit korrekt. Om det ev kan förekomma kopior kan du rimligen inte känna till. Så simma lugnt. En förklaring kan vara att man helt enkelt rationaliserat produktionen.

      So long

      Comment


      • #4
        Jag betalade tillbaka pengarna. Jag mailade Fiskars som är de nya ägarna och de svarade bara på aktuella bestick 🙄
        Första gången jag råkat ut för att de inte försöker hjälpa till.
        Har fått många svar på frågor från olika företag tidigare.

        Jag lägger ut dom på nytt då utan dåligt samvete... Tror verkligen de är äkta då jag kollat runt och jämfört. Annars är det många kopior i omlopp.
        Köparen hade köpt några andra som hon också sa var falska !
        Underligt

        Comment


        • #5
          Ähh sicket larv.Klart att de är äkta.Inte tusan är det någon som skulle orka tillverka falska Boda Nova bestick.Inget man blir förmögen av direkt

          Comment


          • #6
            Ingen aning om falskt eller inte, men jag sålde mina gamla Boda Nova Zenit i fjol på Tradera 6 + 6 + 6 och fick nästan 2000kr. Glömde kaffeskedarna så de sålde jag senare och fick 720kr för dem. Det är bättre betalt än för kaffeskedar i silver.
            Så nog kan det vara ekonomiskt lönsamt för någon kines-fabrik att tillverka kopior.

            Comment


            • #7
              Oval steel Boda Nova

              När kom de här besticken? Nån som vet?

              Comment

              Working...
              X