Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Keramik signerad R K Laholm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Keramik signerad R K Laholm?

    Hejsan!

    En kväll när jag kikade runt på precis en sån hittade jag något om signaturer från Laholm tror jag det var. När jag nu hittade två saker i ett skåp här hemma med denna signatur vill jag bara visa de två små fina sakerna en urna och en korg i svartglaserad keramik, signerade R K.
    Det är kanske så att jag kan få hjälp av någon vänlig människa och placera dem där de hör hemma.
    Hoppas att någon har glädje av bilderna.
    Hälsningar ingbi
    Bifogade filer

  • #2
    Rita Karlsson

    Vid den vanliga loppisrundan köpte jag den här lilla kannan. Den var signerad, men prislappen täckte signaturen och jag ville inte riva bort lappen innan jag köpt kannan. Sedan, när jag skulle identifiera kannan, upptäckte jag den här frågan från ingbi. RK står för Rita Karlsson, Laholm keramik. Svaret kommer tre, nästan fyra år för sent, men bättre sent än för tidigt.
    Click image for larger version

Name:	RK1 (2).jpg
Views:	1
Size:	42,1 KB
ID:	572101
    Click image for larger version

Name:	RK.jpg
Views:	1
Size:	75,4 KB
ID:	572102



    Om jag är vänlig - det är en helt annan sak.

    Vid det vanliga slösurfandet upptäckte jag detta inlägg på PES och tänkte att jag kanske missuppfattat, det var kanske inte en fråga från ingbi.
    Last edited by Eskil; 2019-11-05, 15:29.

    Comment


    • #3
      Hej! Det var en fråga från mej och det gör inget om det dröjt tre år, för de står fortfarande kvar i samma skåp hemma hos mej.

      Hade nog tänkt att göra mej av med dem på typ Tradera men tyckte det var lite osäkert när jag inte är säker på signaturen, men nu kanske det kan ske inom

      de närmsta tre åren, men skåpen är fulla av saker jag en gång köpt för att jag tyckte om dem, men får ju tänka lite på dem som en dag ska ta reda på allt

      som vi samlat på oss och försöka göra av med en del innan den dagen kommer då jag inget behöver.

      Tack för hjälpen "ingbi"

      Comment


      • #4
        Ojdå.... Det blev nog lite fel här...Stämplar och signaturer gav vid handen att det skulle vara Rita Karlsson


        Men.....Vid dagens loppisrunda hittade jag den här:
        Click image for larger version

Name:	RK3 (2).jpg
Views:	1
Size:	92,2 KB
ID:	572164

        DENMARK!
        Tror tyvärr att jag for fram med en osanning tidigare, något som jag vanligtvis undviker. Så därför återvänder jag till brottsplatsen, även om jag tidigare sagt (=skrivit) annorledes.

        Comment


        • #5
          Ja, välkommen tillbaks! Min magkänsla var att det inte stämde med Rita Karlsson i Laholm som bara dekorerade och senare Rita Örjansson på Riviera (samma person) som också dekorerade http://precisensan.com/antikforum/sh...hlight=riviera Bodil från Danmark kan kanske hjälpa till?
          Last edited by Lars M; 2019-11-14, 19:31.

          Comment

          Working...
          X