Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken tillverkare har denna logo? (Smidesbestick)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilken tillverkare har denna logo? (Smidesbestick)

    Kanske ett långskott, men jag testar här. Söker namnet på tillverkaren av ett köksredskap i smide med denna logo. Har försökt googla på diverse språk, utan att hitta vad jag söker. Misstänker att det är bokstäver i loggan. Men vilka? LHHP? LHHe?
    Har även gjort en egen tolkning av loggan och försökt bildgoogla, men även där gick jag bet.
    Tycker att loggan känns ganska modern och misstänker att det borde finnas en del information om tillverkaren på internet, bara man kan luska ut vem det är.

    Reserverar mig för att bilden kanske är uppochner eller ligger på sidan, men det här känns mest rätt

    Click image for larger version

Name:	Logon.jpg
Views:	1
Size:	93,4 KB
ID:	672316

    Min tolkning:
    Click image for larger version

Name:	Logo.jpg
Views:	1
Size:	7,2 KB
ID:	672317

  • #2
    Kan det möjligen även vara ett kinesiskt tecken.

    Comment


    • #3
      Får en del träffar när jag googlar på kinesiska (Google översätt), men inget som riktigt liknar den stil som mitt redskap har.
      Indiska har tydligen sålt smidesbestick, men de jag hittar ser annorlunda ut i sitt utförande. Kanske kan det vara ett indiskt tecken?

      Det känns ganska rejält och välgjort, så jag tänkte nordiskt eller i alla fall europeiskt. Men, asiaterna har ju också bra kvalitet i en del saker de gör nuförtiden.

      Comment


      • #4
        Smidesbestick ????

        Ursprungligen postat av PeppigaPia Visa inlägg
        Får en del träffar när jag googlar på kinesiska (Google översätt), men inget som riktigt liknar den stil som mitt redskap har.
        Indiska har tydligen sålt smidesbestick, men de jag hittar ser annorlunda ut i sitt utförande. Kanske kan det vara ett indiskt tecken?

        Det känns ganska rejält och välgjort, så jag tänkte nordiskt eller i alla fall europeiskt. Men, asiaterna har ju också bra kvalitet i en del saker de gör nuförtiden.

        Hallå,
        Det kanske är av allmänt intresse att få se en bild av själva föremålet, smidesbetick, heter det så? Kom igen... so long...

        Comment


        • #5
          Här kommer den. Det är en soppslev. Den känns rejäl och bra, men jag vet inte riktigt om det är min stil
          Gissar att den är tillverkad på denna sidan millennieskiftet. Bestick med liknande skaft finns när man googlar, men loggan hittar jag inte.

          Click image for larger version

Name:	Soppslev1mindre.jpg
Views:	1
Size:	102,4 KB
ID:	559621
          Last edited by PeppigaPia; 2015-12-29, 19:31.

          Comment

          Working...
          X