Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jie Keramik, uppläggningsfat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Jie Keramik, uppläggningsfat

    Hej!

    Stötte på detta vackra fat från Jie när jag städade ur min fars gamla hus. Någon som vet något om detta? Passar ej hos oss, så jag funderar på att sälja det. Eventuellt värde?

    Tack på förhand!Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	79,0 KB
ID:	672219Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	148,9 KB
ID:	672220

  • #2
    Ursprungligen postat av ramlosa Visa inlägg
    Hej!

    Stötte på detta vackra fat från Jie när jag städade ur min fars gamla hus. Någon som vet något om detta? Passar ej hos oss, så jag funderar på att sälja det. Eventuellt värde?

    Tack på förhand![ATTACH]153331[/ATTACH][ATTACH]153332[/ATTACH]
    Hej. Den är handmålat halvfajans från mitten av 1950-talet, Dekoren har Ella Bergstrand skapat, men jag har inte lyckats hitta namnet för serien. Den är typiskt poröst lergods, ej diskmaskin säker. Kanske något för någon samlare, men den dekorserien är inte stor.

    Comment


    • #3
      Silla hon går i havet bland torsk och makrilll...

      Ursprungligen postat av Aimon-34 Visa inlägg
      Hej. Den är handmålat halvfajans från mitten av 1950-talet, Dekoren har Ella Bergstrand skapat, men jag har inte lyckats hitta namnet för serien. Den är typiskt poröst lergods, ej diskmaskin säker. Kanske något för någon samlare, men den dekorserien är inte stor.
      Hallå,
      Nog är det ett sillfat, av dekoren att döma, passar fint till jul... so long..

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Aimon-34 Visa inlägg
        Hej. Den är handmålat halvfajans från mitten av 1950-talet, Dekoren har Ella Bergstrand skapat, men jag har inte lyckats hitta namnet för serien. Den är typiskt poröst lergods, ej diskmaskin säker. Kanske något för någon samlare, men den dekorserien är inte stor.

        Tackar! Jag tycker personligen det är något av de bättre föremålen som kommit från Jie.

        Supersnabbt svar - imponerande! Tack!

        Comment

        Working...
        X