Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Boda Signe Persson Melin Bouquet stor kupa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Boda Signe Persson Melin Bouquet stor kupa?

    Jag har ett antal cognacs / ölkupor som ser ut som Bouquet serien. Jag hittar dock inte igen glaset någonstans. Jag undrar om någon här känner igen glaset och som kan bekräfta eller dementera att detta är Bouquet glas av Signe Persson Melin? Tack på förhand!

    Mvh
    Marianne
    Bifogade filer

  • #2
    Bekräftar...

    Ursprungligen postat av MJ Retro Visa inlägg
    Jag har ett antal cognacs / ölkupor som ser ut som Bouquet serien. Jag hittar dock inte igen glaset någonstans. Jag undrar om någon här känner igen glaset och som kan bekräfta eller dementera att detta är Bouquet glas av Signe Persson Melin? Tack på förhand!

    Mvh
    Marianne
    Hallå Marianne,
    Jo, nog bör det vara serien Bouquet, den där stjärnan är beviset. Kan inte finna kupan på nätet men så mycket är klart att glasen passar bättre för cognac än öl.
    So long...

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå Marianne,
      Jo, nog bör det vara serien Bouquet, den där stjärnan är beviset. Kan inte finna kupan på nätet men så mycket är klart att glasen passar bättre för cognac än öl.
      So long...
      Ok, tack! Det är väldigt stora kupor på 80 cl.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av MJ Retro Visa inlägg
        Ok, tack! Det är väldigt stora kupor på 80 cl.
        Oj då, en 8:a cognac, en bamse, brukar vara 8 cl.
        Kupan kan rymma betydligt mer eftersom cognacskupor inte bör fyllas mer än upp till max två cm. Tanken är att värmen från handen värmer drycken och frigör aromatiska ämnen som fångas upp av luktsinnet. Onödig vetskap är roligt..so long.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
          Oj då, en 8:a cognac, en bamse, brukar vara 8 cl.
          Kupan kan rymma betydligt mer eftersom cognacskupor inte bör fyllas mer än upp till max två cm. Tanken är att värmen från handen värmer drycken och frigör aromatiska ämnen som fångas upp av luktsinnet. Onödig vetskap är roligt..so long.
          Inte onödig vetskap! ;-). Men eftersom stjärnan på glaset är en måttstock för hur mycket som skall fyllas på tänkte jag på ölkupa istället. Det blir väldigt mycket konjak annars :-)

          Tack för dina svar!

          Comment

          Working...
          X