Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mycket kort inloggningstid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mycket kort inloggningstid

    Jag har inte kunnat hitta info om det är möjligt att förlänga inloggningstiden på PES.

    Det retar mig till gallfeberns gräns att om man skriver ett inlägg som tar lite tid, letar stavfel, trasslar med att lägga in bilder osv. När man är klar och ska posta - så har man blivit utloggad! Trots att jag plitat och varit aktiv.
    Bara att börja om från början - eller strunta i det helt och hållet.

    Refererar till denna tråd därför att jag inte begriper varför bilderna beskärs? Det verkar vara så att bilden inte anpassas till utrymmet, trots att jag förminskat så långt det är rimligt? Vad är det jag inte begriper??
    http://precisensan.com/antikforum/sh...ight=bruksglas
    Last edited by SollanA; 2015-09-16, 13:40.

  • #2
    Vet inte hur du menar riktigt med att du blir utloggad. Jag tror att jag har valt att datorn/telefonen skall komma ihåg mig, för håg behöver aldrig logga in... Eller jo, om jag inte varit inne på PES på några månader, då får jag försöka minnas mitt lösenord. Använder du din egen dator eller telefon så kan du kanske välja att den skall komma ihåg ditt lösenord?

    Stör mig också på att en del bilder beskärs. På min telefon kan jag klicka på bilden och välja "visa bild", då visas hela bilden i ett nytt fönster. Lite bökigt, men det funkar för mig.

    Comment


    • #3
      Ett annat tips är att minska bilderna i storlek. På ett annat forum rekommenderade man max 600 pixlar i bredd för många år sedan, men jag tror att 800 px funkar ganska bra på PES.

      Comment


      • #4
        Hej
        Ja, just så.
        Jag brukar göra liggande bilder 550-600 på bredden men stående 500 och om
        jag lägger flera så lägger jag en liten vit kant överst på ca 40...

        Ja, det händer ofta att jag också blir utloggad när jag håller på att "skriva
        och lägga in bilder.

        Staffan

        Comment


        • #5
          Hmm, det låter konstigt, själv är jag ständigt inloggad både på telefonen och datorn.

          Comment


          • #6
            Arrgghhh.... har missat den lilla kryssrutan..... "kom ihåg mig".... Ihhh så genant! Tar härmed tillbaka mitt gnöl över detta... Får väl testa fram och tillbaka med bilderna.... Känner till storlekskraven dock...

            Comment

            Working...
            X