Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Öppet brev...

Det här är inget konstigt. Pes är inte ensamt om att ha minskad aktivitet, nästan alla nischade forum har avstannat dom senaste åren. En stor anledning är facebook. Inte så att facebook i sig tar användare från pes, men de flesta internet användare ägnar en viss tid per dygn åt nätet. Det är inte speciellt många som sitter på nätet 24/7 längre, även om man kan tro det med nya smarta telefoner, paddor osv.
    Den sociala biten bedrivs nuförtiden på just facebook. Alla man känner finns där, det gör dom inte på pes....ja ni förstår.
    Man rakar av alla på en gång.
    Nu är jag en av dessa motvalsgubbar som har gett fan i att skaffa ett konto på facebook.
    Det passar mig inte helt enkelt.
    Dom som fortfarande tillbringar extremt mycket tid på nätet är gamers, men å andra sidan gör dom inte så mycket annat på nätet än spelar.
    Själv tillbringar jag max 30-40 minuter per dygn på internet och då är det inte alltid man har tid att besöka alla de forum man är medlem i.
    Dessutom finns det en liten klick kvar av oss som hellre tillbringar största delen av livet i verkligheten istället för i cyberrymden.
    Våga vägra facebook.
    Tack för ordet.
    mvh
    Senast redigerat av dreg den 2015-09-16 klockan 20:12.

Seniormedlem Staffan Kvists avatar
    Reg.datum
    dec 2013
    Hej
    Ja, som skrivs här så är dialogen viktigt här. Sedan är det roligt att inte bara få svar
    utan att få visa upp, fynd, konstiga grejer och de saker som har sammanhang, vem
    som gjort vad och varför t ex har jag hittat en helt okänd signatur på en Törngrensskål.

Jo, jag har ju en egen hemsida också, med kuriosa och samlarsaker.

Jag lär mig så mycket, här och hittar saker att reflektera över och berätta t ex
    för min bror.

Staffan

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Citat Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
    Håller med om det mesta, det känns som att PES gått i stå, tyvärr.............
    Men det är inte kolsvart, ett "lille lys i mörkret" finns alltid, åså TRILLE.
    https://www.youtube.com/watch?v=oTCOl2EuYf4
    Hallon Snubben,
    Tack, vi är nog lika som bär trots olika färg och smak. Vill bara säga tack för sympatiskt sällskap och kanske är det upp till oss att försöka göra
    forumet till en underhållande och trevlig resa. Ett ljus i mörkret? So long...
    Kim

Reg.datum
    okt 2009

Välkommen Staffan

Hallå Staffan,
    Tack till ett blåbär i fin vit smula. Tror att du hamnat rätt i Pesaniens outgrundliga rike. Av naturliga skäl kan du inte känna den där trevliga gemenskapen och dialogen som jag saknar och efterlyser. Den som präglade PES för några år sedan.
    Fin hemsida, grattis. Välkommen i vänkretsen och medtag en stor portion humor och fantasi.
    So long..
    Senast redigerat av Kim von Platen den 2015-09-16 klockan 23:47.

Reg.datum
    okt 2009

Resons...

Citat Ursprungligen postat av SollanA Visa inlägg
    Håller med.
    Utan att ha särskilt lång erfarenhet av PES tycker jag mig se en tydlig förändring. Från början hög aktivitet, man fick svar på frågor och kommentarer men tyvärr blir responsen mindre och mindre vilket gjort att jag inte längre kommenterar/frågar så mycket. Den onda cirkeln är ett faktum...

Det är i princip omöjligt/fruktansvärt tidsödande att söka gammal info också på PES vilket bidrar till ständiga upprepningar av frågor och förmodligen också försvårar för andra att länka till information som redan finns. Ytterligare en orsak att aktiviteten sjunker misstänker jag.
    Uppladdningen av bilder kan garanterat förbättras.
    Hallå Sollan,
    Ond cirkel. Som man frågar får man svar... so long...

Seniornovisen umeubbes avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Hej alla Persianpälsar.

Trots att jag inte kan ett barrolin om det mesta som diskuteras här på PES så är jag inne varenda dag och klickar på nya inlägg. Tack vare det så har jag fått lära mig massor av er som är mest aktiva, vet och har svar, ingen nämnd ingen glömd.
    Från början var jag väldigt aktiv när jag la in bilder på alla möjliga prylar och fick alltid svar men när alla mina frågor blev besvarade och inga mer prylar finns att fråga om, för min del, så är det mest på tråden "Lungan" som jag någon enstaka gång gör ett inlägg. Alltså det enda jag kan bidra med är hallelujarop och handklappningar, tyvärr. Trots detta så har jag för avsikt att fortsätta att titta in här varje dag, alltid lär man sig nått nytt.
    Jag hoppas naturligtvis att admin tar åt sig av era åsikter och att PES fortsätter i många år till.

So long, som en del brukar säga.

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    När man som Du bäste Urban Umeubben
    är medlem i den illustra hundragubbarsklubben,
    rätt tråd är inte trelleborgarens hundra hundar
    skillnaden syns tydligt om man inte blundar
    finns ingen väg ut från PES för gubben.
    http://precisensan.com/antikforum/sh...=hundra+gubbar
    http://precisensan.com/antikforum/sh...=hundra+hundar

Citat Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå Sollan,
    Ond cirkel. Som man frågar får man svar... so long...
    Kimmen: Ingen fråga utan ett konstaterande av fakta.... Vilket kan bli den berömda lilla tuvan som kan stjälpa den allra bästa viljan i världen.
    Vill också påpeka att jag tillika medlem i VVFB även är en stolt grundare av FOF. Nya medlemmar välkomnas!

Reg.datum
    dec 2013
    Citat Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå Staffan,
    Tack till ett blåbär i fin vit smula. Tror att du hamnat rätt i Pesaniens outgrundliga rike. Av naturliga skäl kan du inte känna den där trevliga gemenskapen och dialogen som jag saknar och efterlyser. Den som präglade PES för några år sedan.
    Fin hemsida, grattis. Välkommen i vänkretsen och medtag en stor portion humor och fantasi.
    So long..
    Hej
    Tack, tack för vänliga ord.

(Jag försöker kombinera "trevliga loppisäventyr", fotografering och några enklare samlarområden, som
    t ex "turkiska kaffekvarnar, Skansen(och liknande) snapsglas, filbunks-/grötskålar, vikinga- och
    medeltidsmuggar m fl ...samt skriva och läsa i Precis en sån.)
    Staffan
    Senast redigerat av Staffan Kvist den 2015-09-17 klockan 09:50.

Reg.datum
    dec 2013
    Citat Ursprungligen postat av SollanA Visa inlägg
    Kimmen: Ingen fråga utan ett konstaterande av fakta.... Vilket kan bli den berömda lilla tuvan som kan stjälpa den allra bästa viljan i världen.
    Vill också påpeka att jag tillika medlem i VVFB även är en stolt grundare av FOF. Nya medlemmar välkomnas!
    Hej
    Jag måste ju bara fråga. Vad är "VVFB" och "FOF"?

Undrar
    Staffan

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •