Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

63 cm hög, rymd 6,5 liter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • 63 cm hög, rymd 6,5 liter.

    En och annan Lindgrens punsch har man sett, men aldrig en sådan här jätte. Han såg lite trött ut Herr Lindgren, det är därför han sitter i fåtöljen.
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

  • #2
    En riktig bastard.

    Står det Ab sprit och utskällningscentralen???

    Comment


    • #3
      Haha...

      Det ser faktiskt ut som det står så!?

      Comment


      • #4
        Ja vad farao, det gör det! Kan ordets gamla betydelse vara olik dagens måntro, för jag har svårt att tro någon humorist varit framme?
        --I de blindas rike är den enögde kung.--

        Comment


        • #5
          Ha ha utskällningscentralen ! Det måste ha varit ngn som mixtrat vid sättningen av texten !Utskälla, utskänka, skälla skänka, nä ordets betydelse har nog inte förändrats.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #6
            Vilken bamse flaska L.S. ! Finns den i din samling ? Etiketten var ju riktigt
            rolig minsann.
            Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

            Comment


            • #7
              Hur mycket rymmer en sådan?

              Comment


              • #8
                Som rubriken säger rymmer pavan över 6 liter, den finns hos en samlare i närheten av Växjö som jag besökte förra fredagen. Om den är snygg kan alltid diskuteras, men jag tycker den är maffig, och sannolikt väldigt ovanlig.
                --I de blindas rike är den enögde kung.--

                Comment


                • #9
                  Där ser man Man skall läsa även rubriken. Lite fjolligt av mig. Men hur tusan skall man kunna dricka upp 6,5 liter punsch. Vad ärtsoppa det måste gå åt.
                  Jag har aldrig hört talas om Lindgrens punsch förut Måste väl läsa på. Annars har jag en gång i tiden provat en hel del sorter. Men min diabetes lägger krokben för mig Blir bara ärtsoppa numer.
                  Lasse

                  Comment


                  • #10
                    Står det "Lindgrens Gröna"? Vad har i så fall grönt med punch att göra?
                    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                    Konfucius

                    Comment


                    • #11
                      Det finns ju punsch som heter Grönstedts Blå utan att vara blå. Är nog ett gammalt uttryckssätt för kanske kvalitet.
                      Är den grön har nog apparaten ärgat som Österman sa.

                      Comment


                      • #12
                        Grönstedts Blå (prissänkt på Systembolaget!) hette ursprungligen något annat och ändrade namn till den populära benämning som syftade på etikettens färg. Jämgör med portvinet Grådask som fick sitt namn på samma sätt.
                        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                        Konfucius

                        Comment


                        • #13
                          Kolla atleten med flarran

                          Inte riktigt samma flaska som den du delar med oss LS, men det är nog en flaska av ungefär samma rymd.
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av Lars Kallin
                            Inte riktigt samma flaska som den du delar med oss LS, men det är nog en flaska av ungefär samma rymd.
                            Det verkar vara en redigt stor flaska tomten kånkar på, han har nog hela julen räddad. Men det är klart, flaskan kanske endast rymmer en liter och tomten bara halvmetern på höjden, men det spelar för honom mindre roll i och med att flaskan för honom är stor. Bäst att sluta där innan jag vecklar in mig i outredbara saker.

                            Etiketten är, som de brukar vara vid slutet av 1800-talet, riktigt charmig.
                            --I de blindas rike är den enögde kung.--

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av L.S.
                              Det verkar vara en redigt stor flaska tomten kånkar på, han har nog hela julen räddad. Men det är klart, flaskan kanske endast rymmer en liter och tomten bara halvmetern på höjden, men det spelar för honom mindre roll i och med att flaskan för honom är stor. Bäst att sluta där innan jag vecklar in mig i outredbara saker.

                              Etiketten är, som de brukar vara vid slutet av 1800-talet, riktigt charmig.
                              Ja det kanske är en kortväxt människa.
                              Det är ingen etikett. Det är baksidan på nämnda kurant.

                              Comment

                              Working...
                              X