Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pampig Vas / Urna okänd tillverkare !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Pampig Vas / Urna okänd tillverkare !

    Hej!
    Har kommit över en pampig vas/urna som jag skulle vilja veta mera om.Hoppas någon här vet mera om den än jag .
    Den är knappt 59 cm hög inklusive fyrkantig fot och eventuellt saknas det ett lock/propp?.Vasen har en märkning i botten som lyder: NO 9 Made In England så den kanske inte är så gammal som själva vasen ger intryck av men det skulle i alla fall vara kul att veta mer om den .
    Så vad jag undrar över är:
    -Tillverkare?
    -Årtal?
    -Ev värde?


    Tackar på förhand ! Med vänlig hälsning Bergtuna1927
    Bifogade filer

  • #2
    Hej, pampig sak i vilket fall som helst. Porslin stämplat med "made in england"
    utan någon fabriksstämpel ska vara från ca 1890-1920. Har för mig att det var
    nya importregler i USA som tvingade fram landsstämplar på importporslin.
    Att det saknas fabriksstämpel tyder på att ingen av de kändare tillverkarna
    ligger bakom Din hänkelurna.

    Comment


    • #3
      Hallå, Inte skulle jag ha gissat på England, snarare Ryssland eller Tyskland. Möjligen Frankrike.
      Tror som Snubben att den är tillverkad i England efter formar och dekorer man köpt eller snott
      från något land på Kontinenten. Därför ingen fabriksstämpel. No 9 säger väl att urnan tillverkats i minst nio storlekar.
      So long...

      Comment


      • #4
        Kanonbra!!! Tackar Snubben o Kim för snabba svar ! Nu vet jag lite mera om min pampga vas !

        Hoppas fortfarande någon här kan hjälpa mig bestämma tillverkare? Skulle vara jättekul att veta....man blir ju så nyfiken o ja har letat som en detektiv utan att finna svar ännu

        Comment


        • #5
          Med största sannolikhet firma A.G. Harley Jones. http://www.thepotteries.org/allpotters/609a.htm

          Här finns ett par liknande på ebay. http://www.ebay.co.uk/itm/Antique-Ea...item1e9db01829

          Comment


          • #6
            Tack Svärdsfalla !!
            Påminner en hel del om min vas i stil och så.Och visst kan det vara rätt tillverkare.Men jag fortsätter leta och hoppas träffa på vas med likadana hänklar som min vas har.Jag har ju ingen synlig stämpel ,vilket inte underlättar precis.

            Comment

            Working...
            X