Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad göra med etablerad "glassjuka" ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad göra med etablerad "glassjuka" ?

    Hå hå jaja...glassjuk upp över öronen - vad göra? trodde sjukan skulle lägga sig med åren men inte då..jag har inte plats för nytt och behöver inte köpa och kan sen inte göra mig av med visst glas. I grunden är jag ingen prylmänniska men när det kommer till glas så blir jag bara "sjukt" glad!!! Den sortens glädje är både djup och genuin men störande på många andra sätt. Hur hanterar ni era "sjukor"?
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    Porslinssjuka

    Jag har tidigare haft alldeles för mycket plats för mitt samlande, men nu är det fullt. Förhoppningsvis blir det loppis till nästa sommar. Äjth, har du också garderoberna fulla med hyllsystem?

    Comment


    • #3
      Smittsamt...

      Hallå alla besmittade...
      Tror att alla djur är samlare, i grunden. För vissa individer blir samlandet en mani, och man samlar mer än man har plats för eller plånbok att köpa. Det man egentligen samlar på kunskap och kunskap är makt om än i den lilla skalan.
      För min del är forskningen, studierna och dokumentationen det roligaste och intressantaste. Prylarna får sova i en låda.

      Men det roligaste är ändå att ett samlarintresse kan gå arv. Vi hade familjemiddag och jag hade dukat med franska besticken, orangefärgade, och då säger yngsta barnbarnet:

      - Farfar, kan jag inte få några sådana här fina gafflar?

      Förrådet och kärleken räckte till... och det faktiskt kul att dela med sig av samlarglädjen... so long...

      Comment

      Working...
      X