Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UFO: Vad är detta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • UFO: Vad är detta?

    Hittade denna mysko pryttel på loppis och undrar vad den skulle användas till?
    Den är märkt "Revolit" på undersida, är gjord av någon slags hårdplast med metallock. Har fått förslaget att man skulle sätta ett ljus i den och använda som värmehållare för kaffepannan - men med tanke på materialet känns det lite småfarligt....
    Höjd: 9 cm diam: 15,5
    Hoppas på att någon har en ide´...
    Ursäkta storlenen på bilderna jag begriper inte hur jag ska få dem att visas i mindre storlek...
    Click image for larger version

Name:	prytt2.jpg
Views:	1
Size:	91,5 KB
ID:	667998
    Click image for larger version

Name:	prytt3.jpg
Views:	1
Size:	44,1 KB
ID:	667999
    Click image for larger version

Name:	prytt4.jpg
Views:	1
Size:	49,0 KB
ID:	668000

  • #2
    För värmeljus, värme ställ

    Comment


    • #3
      Ja, Nobe verkar ha rätt. Du hittar en likadan värmare på den här sidan http://de.picclick.com/Mobel-Wohnen/...vchen/?page=20

      Comment


      • #4
        Där ser man... Min tyska är obefintlig och vet inte om jag missat info i annonsen.
        Materialet är i hårdplast (melanin?) och man kan ju undra vad som händer om man placerar ett värmeljus i denna plastbytta... Dessutom blir ju metallen varm också.
        Den kan ju inte ha varit någon storsäljare antar jag...

        Comment


        • #5
          Annonsen säger inte så mycket. Stövchen = liten värmare. Messing = mässing. 30er / 40er Jahre = 30- 40-talet (enligt annonsen)

          Jag hittade även en bild på en oval variant med plats för två värmeljus.

          Nej, värmeljus i plastbytta känns inte som en bra idé, det håller jag med om.

          Comment


          • #6
            Ingen vanlig plastbytta

            Plast är ett samlingsnamn för en stor grupp halvsyntetiska eller syntetiskamaterial. Plaster delas upp i två huvudgrupper, termo- och härdplaster. Termoplaster mjuknar och smälter vid uppvärmning medan härdplaster inte kan smältas ner. Melaminplast är en hård och mycket tålig härdplast som används till exempel till plasttallrikar, plastkoppar, plastskålar och i laminat till bordsytor, köksluckor och bänkskivor. Den tål höga temperaturer och är svår att elda upp. Gustavsbergs askkopp Kulan är tillverkad av melaminplast. Värmeljus når inte den temperatur som skulle påverka melaminplasten. Elda på din värmare med en tändsticka och den blir på sin höjd lite sotig. Enda risken jag ser med din värmare är att den kan vara lite vickig då ett av de sex benen saknas.
            Det är roligt samla frimärken
            http://www.filateli.info

            Comment

            Working...
            X