Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att vara med - att fråga - att svara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Att vara med - att fråga - att svara

    Jag har varit borta allt längre tider på det sistone, och jag är inte ensam om ha varit det.
    Här ser jag eviga, kära trotjänare som trofasta står vid sina pålar mot havets stormar och de näns ändå huttrande svara i varsin hydda uppåt stränderna.
    Det är fantastiskt!

    Min tro är att PES som kunskapsresurs kommer att bestå, medan alla andra sociala medier som inte sparar på relevanta fakta, kommer att försvinna.
    PES är mer än väl värd att bygga vidare på, med länkar, egna kunskaper och kanske till slut hela lexikon i en helhet med andra.
    Det känns bra.

    Eller hur?

  • #2
    Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
    Jag har varit borta allt längre tider på det sistone, och jag är inte ensam om ha varit det.
    Här ser jag eviga, kära trotjänare som trofasta står vid sina pålar mot havets stormar och de näns ändå huttrande svara i varsin hydda uppåt stränderna.
    Det är fantastiskt!

    Min tro är att PES som kunskapsresurs kommer att bestå, medan alla andra sociala medier som inte sparar på relevanta fakta, kommer att försvinna.
    PES är mer än väl värd att bygga vidare på, med länkar, egna kunskaper och kanske till slut hela lexikon i en helhet med andra.
    Det känns bra.

    Eller hur?
    Är helt överens med dig Gideon.
    Bifogade filer
    - - - - - - - - - -
    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

    Comment


    • #3
      Hallå Gideon,
      Ja, många av de visionärer som var med redan från starten lyser med sim frånvaro som slocknade fyrar, tråkigt, men naturligt.
      Det har varit ett generationsskifte, helt enkelt. Men som säger, deras kunskaper finns bevarade i mängder
      av intressanta och spännande trådar och tillhörande länkar. Ja, så många att i alla fall jag många gånger går
      vilse och trasslar in mig.
      Några av veteranerna har jag faktiskt uppmuntrat med personliga meddelanden och några har återvänt. Och jag säger som Erik Penser; Det enda som är värt att samla på är kunskaper och vänner....
      Tack för ditt engagemang. Vi möts på Pesaniens stormiga hav... so long...

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
        Hallå Gideon,
        Ja, många av de visionärer som var med redan från starten lyser med sim frånvaro som slocknade fyrar, tråkigt, men naturligt.../.....
        Och som nykomling guppar man runt på okunskapens hav... I förhoppning att dessa fyrar ska tändas för att leda in en i en skyddad vik av kunskap.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
          Jag har varit borta allt längre tider på det sistone, och jag är inte ensam om ha varit det.
          Här ser jag eviga, kära trotjänare som trofasta står vid sina pålar mot havets stormar och de näns ändå huttrande svara i varsin hydda uppåt stränderna.
          Det är fantastiskt!
          Det känns bra.
          Ja håller med. Jag har t.o.m. fångat en på bild.
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            "Vita märrn" här i blå förklädnad.

            (Ett berömt sjömärke vid Kanholmsfjärden förevigat av August Strindberg på en berömd och dyr målning)

            Comment

            Working...
            X