Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lökflaska?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Sladden.
    Du har absolut rätt inställning till livet.
    Själv sitter jag under korkeken (Körsbärsträdet ) och luktar på blommorna.
    Mmmmm....våren är helt fantastisk.

    Comment


    • #62
      Livet har en förmåga att ordna sig på något outgrundligt sätt.
      Jag bryr mig inte så mycket, försöker leva och njuta just nu och av det lilla (körsbärsträd, nyckelpigor, de första rabarberstänglarna, värmen, solljuset, Louis Armstrong, Johnny Cash OCH min nya Citroën, som kommer på måndag ).
      Det är en miljöbil, så alla naturmuppar behöver inte oroa sig!
      Men nog är det ett omtumlande land och klimat vi lever i. När värmen och ljuset kommer så tvingar sig en massa krav på de flesta. Det skall göras fint och putsas och fejas. Umgänget skall x 10.
      Själv vill jag bara ta det lugnt, njuta och bara vara och ta in det växande och spirande. Jag låter t.o.m. ogräset frodas.
      När naturen och de flesta männ´skorna går upp i högvarv vill jag varva ner och bara va´.
      Jag är också en så´n otäck människa som anser arbete vara ett nödvändigt ont. Jag kan fylla min tid med så mycket annat och nyttigare.
      Min syster kallar mig "original" och när jag tänkt lite runt det så blir jag förbannat stolt och nöjd.
      Jag letar mina meningar och nödvändigheter och väljer bort det som är alltför påträngande och tvingande.
      Med ett stort undantag - lönearbete! Detta Lutheranska tvång som ligger som ett tungt ok på mina axlar.
      Hade jag haft kropp för lantbrukande så vore jag bonde och självförsörjande så långt möjligt. Nu är jag lite skröplig och märkt så jag måste sälja de kunskaper och förmågor jag har.
      Men själen, den får dom inte!
      Gud gjorde några perfekta huvuden,
      resten satte han hår på.

      Comment


      • #63
        En stor kram till en som verkligen har förstånd att uppskatta livet.

        Comment


        • #64
          Jag tycker Robban Broberg har en bra beskrivning av livet (om jag nu minns rätt). "Målet är ingenting, vägen är allt".
          Gud gjorde några perfekta huvuden,
          resten satte han hår på.

          Comment

          Working...
          X