Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Klocka från Gustavsberg - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klocka från Gustavsberg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Klocka från Gustavsberg

    Hittade denna på eBay. Har en likadan i benvitt och undrar över formgivaren. Någon som vet?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

  • #2
    Först hade jag tänkt hemfalla åt ren spekulation och säga att både tiden och utförandet tyder på att det är Gustavsbergs okrönta klockdrottning Britt-Louise Sundell (-Nemes) som gjort klockan. Lyckligtvis var den signerad BS, så jag slapp den nesan iallafall...

    Comment


    • #3
      Nu förstod jag inte riktigt. Menar du att den är formgiven av BLS?
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #4
        Ja, jag tror t.o.m. att Vingedal har med Britt-Louise signatur som är BS. Den är värd att lägga på minnet eftersom hon har gjort en hel del läckra saker...
        Jag är svag för den här typen:
        Sveriges största cirkulära marknad. Köp & sälj begagnat & second hand, enkelt & hållbart. Mode, Inredning, Elektronik, Motor, Samlarobjekt & mer | Tradera.

        Och ser man på!:
        Sveriges största cirkulära marknad. Köp & sälj begagnat & second hand, enkelt & hållbart. Mode, Inredning, Elektronik, Motor, Samlarobjekt & mer | Tradera.

        (Det där med Lindberg är nog bara ett sätt att locka folk till annonsen. Helt FEL! naturligtvis...)
        Men mest är det strunt, förståss
        (inga länkar till struntet...)
        Last edited by Peter S; 2005-10-16, 23:12.

        Comment

        Working...
        X