Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avancerat sök, söka på inlägg som innehåller alla sökord??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Avancerat sök, söka på inlägg som innehåller alla sökord??

    Jag undrar hur jag ska söka för att få fram t ex "kopp Rörstrand blå eld" utan att få upp alla inlägg som innehåller något av sökorden? Har testat med + men det funkar inte... resultat blir oändligt många träffar
    Eller går det inte att söka på detta vis?
    Tacksam för tips!

  • #2
    Det är en brist att det inte går att söka så, och inte heller går det att söka på ord som innehåller mindre än fyra bokstäver.
    Men man får vara kreativ, och i det här fallet hittar Du en del Blå eld genom att söka i Enskild innehållstyp. Skriv Hertha som sökord och avgränsa till Rörstrand.

    Comment


    • #3
      Instämmer i vad Gideon skriver men vill påminna om att man vid inlägg skriver helst flera ord som är sökbara och inte bara hänvisar till en bild. Värdefull och sökbar text kan finnas men når aldrig ut, om man inte skriver orden i texten.

      Comment


      • #4
        Du har rätt, Lars.
        Tråden Keramikers annonser är ett gott exempel på det, och det går att lägga till namn där.
        Något att tänka på i fortsättningen.

        Comment


        • #5
          Tack för hjälpen, ska se om jag lyckas lite bättre :-) Hmmm ...hur avgränsar jag...?
          Last edited by SollanA; 2014-09-19, 17:48.

          Comment


          • #6
            Jag googlar ofta med sökord xxxx presis en sån och tycker det funkar ofta

            Comment

            Working...
            X