Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: Antikrundan spelas in i Karlskrona

Tack Tina, för förhandsvisningen från Karlskrona, du har lagt ner ett otroligt jobb på alla dom bilderna

Ett jättestort tack för den fina rundvandringen på Antikrundan. Det är en grannlaga uppgift för experterna att kamma igenom detta väldiga hav av prylar.

Seniormedlem Staffordshires avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Jätteroligt att se alla dessa bilder. Imorgon är de i Norrköping, då ska jag dit och kolla läget!

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Roligt att ni uppskattar collaget.
    Själv tyckte jag det var underhållande att gå omkring utan att själv behöva stå i kö med föremål. Tyvärr kan man ju bara vara på en plats samtidigt så det blev naturligtvis mycket jag inte hade möjlighet att se.

Staffordshire - hoppas du får en givande dag i Norrköping.

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007

Start på torsdag

På torsdag är det dags för första programmet i säsongens Antikrundan. Och det blir inspelningen från Karlskrona som inleder. Då får vi veta värdet på en del av de föremål jag fotograferade i somras. Den enda värderingen jag hörde av de föremål jag vet kommer med i programmet, är de där tennföremålen, som gjorde Knut Knutsson "salig" - tallrikar och terrin.
    Ska bli lite roligt att höra om de andra sakerna

rörd keramikvän Gideons avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Säger som Maria och andra, att Du har lagt ner ett enormt, men säkert lustfyllt, jobb på all bildredigering.
    Kommentarerna till dem var särdeles roliga att läsa.

Till en av bilderna, vill jag vara lika vågsam som HgF, att gissa på vad det är:
    Den stora gröna vasen, som maken, men inte makan, gärna ville ställa upp framför kamera med.
    Beata Mårtensson och Gustafsberg.

Får se om det håller måttet i morgon. De flesta av HgFs visioner lär nog också göra det.

Endast den fina spegeln som skymtar bland de större pjäserna från den inre delen av TinaSands fina bildreportage lyftes fram i programmet. Inte ett kommatecken om de andra större sakerna, skåpen mm, på den bilden. Men riktigt kul att det var en karlskronatillverkad spegel. Att staden har varit marinbas sedan 1700-talat har skapat ekonomiskt underlag för tillverkning av lyxiga inredningsföremål. Jag har sett några sengustavianska möbelgrupper och någon do soffa, från Karlskrona som var av märkvärdigt attraktiv design. Om nu Stockholm ligger etta i det äldre möbelmode-racet, så hamnar Karlskrona och Lindome på en delad andra plats. Lindome har kanske ett övertag i volym men Karlskrona i överraskande stilkreativitet.

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009

Som i en spegel...

Hallå alla tittare,
    Tyckte faktiskt att Tinas bilder var intressantare och bättre än årets första runda. Mer mångsidigt och vaket. Saknade doften av hav och tjära, det närmaste var väl Peter von Buchs kinesiska modell. Spegeln var intressant liksom en ljusstake i tenn, också signerad Karlskrona. Men det inga sjöbjörnar i panelen, kul dock med den där ubåten.... so long

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Först ett stort tack till Tina för det du gjort och visat!
    Sen är det väl så att SvT brukar "krama ur" två program från varje ort, så vi får väl se om det blir så denna gång också och då kanske mer kommer med?

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009

Krama ur...?

Hallå Lars,
    Nej, det tror jag inte. Iallafall var det inte så på den tiden jag skrev en bok om Antikrundan. Det skulle strida mot avtalet mellan BBC och SvT. Där gäller här och nu. Men man kan ändå hoppas.... so long...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •