Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tacksam för hjälp med signatur på vas, Gate?!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tacksam för hjälp med signatur på vas, Gate?!!

    Hej!
    Jag har en glasvas med en signatur som jag inte kan tyda. Först är det en bokstav(eller2?) som ser ut som ett G eller Sj och sedan är det 3 siffror som jag tror är 825.Vasen är av massivt glas. Är det någon av er som har en susning? Jag skulle vara oändligt tacksam för hjälp!!!

    hälsningar MosenClick image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	76,8 KB
ID:	664695Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	49,3 KB
ID:	664694Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	49,7 KB
ID:	664693Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	50,1 KB
ID:	664692

  • #2
    Ob, jag ser att bilderna har hamnat snett och upp och ner. Jag hoppas att ni kan se ordentligt ändå!
    Ursprungligen postat av mosen Visa inlägg
    Hej!
    Jag har en glasvas med en signatur som jag inte kan tyda. Först är det en bokstav(eller2?) som ser ut som ett G eller Sj och sedan är det 3 siffror som jag tror är 825.Vasen är av massivt glas. Är det någon av er som har en susning? Jag skulle vara oändligt tacksam för hjälp!!!

    hälsningar Mosen[ATTACH]144079[/ATTACH][ATTACH]144078[/ATTACH][ATTACH]144077[/ATTACH][ATTACH]144076[/ATTACH]

    Comment


    • #3
      Jag skulle tro att det står "B 825", och i så fall är det en vas av Elis Bergh för Kosta glasbruk. Har inte tillgång till mina böcker just nu, men skulle tro att modellen är från 30-talet i så fall.

      Comment


      • #4
        Tack för din hjälp!!
        Jag har nu kollat upp och jämfört signaturer och du verkar ha löst mysteriet!
        Jag är hemskt tacksam. Har nästan slitit bort håret över denna gåta

        Vänliga hälsningar från Mosen

        Comment

        Working...
        X