Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med identifiering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Hjälp med identifiering?

    Hej på er,

    jag har några saker jag fått av min farmor, som jag inte alls har någon aning om hur gamla de är eller exakt var de kommer ifrån. Men den här vasen är iaf väldigt gammal, eftersom den förekommer på gamla fotografier från min farfars föräldrars bostad, bland annat. Men är det någon som sett något liknande?

    Enligt texten under så verkar den vara gjord i Österrike iaf. Mer än så vet jag inte, inte heller om det bara är en vas eller något annat. Jag tycker hur som helst att den är otroligt vacker.

    Click image for larger version

Name:	elefantvasen-01.jpg
Views:	1
Size:	93,8 KB
ID:	664390Click image for larger version

Name:	elefantvasen-02.jpg
Views:	1
Size:	69,0 KB
ID:	664391
    Last edited by henkemannen; 2014-07-18, 14:19.
    Just nu håller jag på att ställa mängder med frågor om gamla grejer som jag fått av min kära farmor. Annars jobbar jag med Nadova Webb & SEO , fotar gamla byggnader och lägger upp på Remains.se

  • #2
    Hallon,
    Jo, den där gillar jag. Donnan och elefanterna. Skulle ha gissat på Tyskland. Härlig jugend i formen och ett roligt tryck som kanske är sent 1800-tal. Min Far påstod att de här vackra tjejerna var fnask men jag är är tveksam.Dock kunde han mycket mer än jag.... so long...

    Comment


    • #3
      Jo, men det är nog inte helt omöjligt att de var Och såvitt jag vet så skall den vara från slutet av 1800-talet, så det känns troligt. Och ja, farsor vet ju ofta allt hehe
      Just nu håller jag på att ställa mängder med frågor om gamla grejer som jag fått av min kära farmor. Annars jobbar jag med Nadova Webb & SEO , fotar gamla byggnader och lägger upp på Remains.se

      Comment


      • #4
        Vasen kommer från Österike
        I’m a real mean bitch!

        Comment

        Working...
        X