Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ärvda flaskor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ärvda flaskor

    Hej!

    Jag ärvde en sommarstuga för ett par år sedan med diverse äldre saker som inredning, jag har börjat rensa ut lite men eftersom jag inte kan ett dugg om gamla flaskor tänkte jag först lägga upp en tråd här på erat forum för att se om det är något som står ut och för att få lite information innan jag säljer / gör mig av med dem.

    http://share.pho.to/6G1UO
    Här över finns lite bilder på de flaskorna jag har hemma just nu, vissa av dom är lokala härifrån norrtälje så dom kanske jag sparar eller säljer lokalt. Men annars hade jag nog tänkt att slänga upp allt på Tradera eller liknande.

    Jag har som sagt ingen aning alls om glas eller flaskor så all hjälp är varmt välkommen. Är det någon flaska som är ovanlig? Är det några som kanske inte är värda att försöka sälja? osv.
    Tack på förhand!

    /mvh magnus

  • #2
    Hvad vil du selv betale? Det er værdien.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
      Hvad vil du selv betale? Det er værdien.
      Det stämmer inte riktigt på samlarobjekt, jag är villig att betala mycket mer för saker jag själv samlar på eller är intresserad av. Jag sålde nyligen många fiskedrag där priset var många tusen över va jag själv skulle ha budat. Troligen åker hela partiet upp på Tradera, ville helt enkelt bara se om det var någon flaska som stod ut eller om det var några nyare flaskor som inte var värda att skicka runt i paket.

      Comment


      • #4
        Den lilla knoppisen, 1/6 liter, är ju rariteten i denna samling. Den kan du lägga ut på Tradden, men var noga med att berätta vad du har att sälja, hur den är märkt etc. Det står 1/6 LIT, inte 1/C.

        Ett problem med glasflaskor på Tradden är att de är så himla dyra att skicka, så samlarna duckar för de vanliga, men klipper gärna till om det dyker upp ovanliga exemplar.

        Stora flaskor för svagdricka i träfodral, svårt. Men dessa kan gå på hemmamarknaden, Norrtälje. Loppa själv eller lämna till biståndsbutik.

        Övriga, ser ingen som är direkt märkvärdig, passar bäst att handsälja på lokal loppis. Giftflaskan skulle vara roligare om etiketten varit hel. Fyra mineralvatten med Meinhardts porslinspropp, ganska vanliga men en eller annan tia eller tjuga kan man kanske få.
        Last edited by HgF; 2014-07-07, 10:50.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av mangeffs Visa inlägg
          Det stämmer inte riktigt på samlarobjekt, jag är villig att betala mycket mer för saker jag själv samlar på eller är intresserad av.
          Den mystiske samler ....han betaler gerne 100.000 gange mere end jeg selv. Han går rundt derude og venter bare.
          Faktum er, at du har en række flasker, som er almindelige. Prisniveau er helt sikkert det du selv vil betale, men prøv at se om du kan finde den mystiske samler.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
            Den lilla knoppisen, 1/6 liter, är ju rariteten i denna samling. Den kan du lägga ut på Tradden, men var noga med att berätta vad du har att sälja, hur den är märkt etc. Det står 1/6 LIT, inte 1/C.

            Ett problem med glasflaskor på Tradden är att de är så himla dyra att skicka, så samlarna duckar för de vanliga, men klipper gärna till om det dyker upp ovanliga exemplar.

            Stora flaskor för svagdricka i träfodral, svårt. Men dessa kan gå på hemmamarknaden, Norrtälje. Loppa själv eller lämna till biståndsbutik.

            Övriga, ser ingen som är direkt märkvärdig, passar bäst att handsälja på lokal loppis. Giftflaskan skulle vara roligare om etiketten varit hel. Fyra mineralvatten med Meinhardts porslinspropp, ganska vanliga men en eller annan tia eller tjuga kan man kanske få.
            Tack!
            Det var exakt den informationen jag letade efter, mycket uppskattat. Följer nog dina råd senare i veckan och slänger upp 1/6 litern på Tradera.

            Comment


            • #7
              Din flaska 1/6 Å Årnäs glasbruk.
              Den med L Liljedals glasbruk.
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

              Comment

              Working...
              X