Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andra ufot, märkt "DYD - 40" [ID: DyDy, Gudrun Slettengren]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Andra ufot, märkt "DYD - 40" [ID: DyDy, Gudrun Slettengren]

    Denna lilla gula klotvas har jag heller ingen tur med i mitt letande. Skön slät glasyr och märkt "DYD - 40" eller möjligtvis -46. Vad tror ni, eller vet?
    Bifogade filer
    Last edited by Gideon; 2014-06-14, 02:03.

  • #2
    Försök med DyDy ska Du få se på grejer..............
    eller varför inte Gudrun Zettergren.
    Last edited by prylsnubben; 2014-06-08, 15:25.

    Comment


    • #3
      Tack så mycket Prylsnubben! Den hade jag aldrig knäckt. Väldigt knapphänt med info om denna Gudrun, hittar bara en länk till en avslutad auktion. Finns det någon som vet mer?

      Comment


      • #4
        Ja, DuDu, prylsnubben är en hejare på lera.
        Men vi rutschar nog bättre med Slettengren i farten och lägg till Fernholm också, nu när vi ändå håller på.
        Last edited by Gideon; 2014-06-13, 22:28.

        Comment


        • #5
          Så går det när man är dum nog att lite mera till auktionshusen än till sig själv.
          (Börjar väl bli lite glömsk, låter ju bättre än senil). Tack Gideon, jag som ska vara
          lite Steningekunnig till på köpet, kände igen signaturen DyDy men inte varifrån.
          Gudrun Zettergren Dydy signerad 1937, höjd: 33, mynningsnagg. Såldes för 500 kr på auktionen den 30 juli 2012

          Comment


          • #6
            Köparen gjorde ett riktigt fynd och denne visste nog vem DyDy egentligen var. Och så var den ju STOR med!

            Ibland får man tillåta sig att vara lite lat och googla, istället för att bläddra i antingen Vingedals eller Nyströms, men ett auktionshus ska inte tillåta sådana hjärnsläpp bland sina anställda. De får ju betalt, medan vi utför ideellt arbete!

            Comment


            • #7
              Tackar för rättelsen Gideon, då blev det lite mer att kika på.

              Comment

              Working...
              X