Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fejk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Fejk?

    Hej! Jag har en ask med bistroknivar, det står Véritables LAGUIOLE de table på asken, på kniven står det acier inox, men skaftet tror jag inte är i något annat än äkta plasik, är dessa kopior eller har producenenten någon billighetsvariant (tveksamt, kan jag tro???)

  • #2
    Laguiole är ju en stad, inte ett företag. I regionen finns ett flertal knivtillverkare, så den kan vara "äkta" även om kvalitén är låg. Och vem som helst kan använda rostfritt stål, utom möjligen tillverkarna av högklassiga knivar.

    Comment


    • #3
      Click image for larger version

Name:	kniv 2.jpg
Views:	1
Size:	76,4 KB
ID:	551801Click image for larger version

Name:	kniv.jpg
Views:	1
Size:	94,0 KB
ID:	551802

      Tack. Jag förstår. Så här ser de ut men kanske finns det inget mer att säga då.

      Comment


      • #4
        Fansoser...

        Hallå,
        De där Laguiole känner jag inte, däremot andra franska bestick av typen Melron. Vi försökte kolla upp läget på en annan
        tråd och kom väl fram till att fransoser kan man inte riktigt lita på. Vad gäller varumärken. Samma fabrik tillverkade väldigt likartade produkter anpassade för skilda marknader, beställare, prislägen/kvalitet...
        Till sist blev Made i France ett varumärke...
        Har du tid, kika på den här tråden:http://precisensan.com/antikforum/sh...franska+besick
        So long...

        Comment

        Working...
        X