Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Identifiering utav stolar. Hjälp,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Identifiering utav stolar. Hjälp,

    Jag fick ett par tjusiga stolar av en vän till familjen, och blev nyiken på dom. Misstänker att det är renässansen det rör sig runt efter att ha dammat av farsans gamla böcker, men hittar inget som liknar dom. Någon som vet vad det är för stolar?
    Bifogade filer

  • #2
    Nyrenässans och andra halvan av 1800 talet. Materialet torde vara ek. Värde 6-700 kr för paret.

    MrTompa

    Ps. Jag älskar själv denna typ av stolar. Men inte så många med mig verkar det..

    Comment


    • #3
      Ok! Tack för svar dom är urtjusiga, så värdet spelar ingen roll men åter igen, tack!

      Comment


      • #4
        Hej och välkommen med dina vackra stolar, grottloffe!

        Kul att det inte bara är jag som gillar nyrenässans! Den oscarianska eran är alldeles för underskattad. Mera köpvärda möbler går inte att hitta. Grattis till ett par fina stolar! Ofta hade de här stolarna från början rottingsits.

        "Svårsålt skräp, morgondagens skatter".
        Journalistiken är vår kärna · Med över 2000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern.


        Sällsynt högt slutpris för detta par stolar. Ibland kan man hitta en enstaka för någon hundralapp. Men ett par är alltid bäst.
        Nordens ledande auktionshus. Exklusiva Live auktioner och kvalitetsauktioner online. Sälj till marknadens högsta priser genom expertis och engagemang.

        Comment

        Working...
        X