Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vems elefant?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vems elefant?

    Sista frågan om sakerna i min auktionslåda Fin vit/ljusbeige elefant som vilar snabeln på huvudet. Har kollat runt men hittar ingen som ser likadan ut. Mest lik är Gefles och Ruben Wallströms elefant, men jag tycker att det stämmer inte med örat och med bakbenen. Någon som har elefantkoll och vet vem pappan/mamman är till denna söting? Den är tung och 17 cm hög över snabeln. Benen är inte ihåliga (kanske inuti men inte ända ner). Inga stämplar tyvärr...

    Click image for larger version

Name:	elefant1.JPG
Views:	1
Size:	48,1 KB
ID:	660489
    Last edited by Mollet; 2014-01-27, 22:01.

  • #2
    Fem elefanter är fler än....

    Nej just fan... det var ju fem myror som var fler än fyra elefanter Nåja, mina elefanter är inte fyra stycken ännu, men nu har min stora pelefant fått sällskap av en mindre. I min okunskap tyckte jag att den stora såg ut som en Wallström men nu är tycker jag den mindre ser ut som en Ruben Wallström. Dock har jag bara sett 35 centimeters versioner och min är bara ungefär 10 cm lång. Den ser ut som en babyelefant, för den har inga betar. De har inte slagits av för ytan är glaserad. Nån som vet vilka dessa är?

    Click image for larger version

Name:	elefanter.jpg
Views:	1
Size:	69,8 KB
ID:	551853
    Last edited by Mollet; 2014-02-13, 22:45.

    Comment


    • #3
      Den mindre elefanten jag har tre st s¨ådana

      Är också nyfiken på dessa elefanter jag har ett par st.. Med vänlig hälsning Tina
      Ursprungligen postat av Mollet Visa inlägg
      Ja, inte riktigt fem stycken ännu, men nu har min stora pelefant fått sällskap av en mindre. I min okunskap tyckte jag att den stora såg ut som en Wallström men nu är tycker jag den mindre ser ut som en Ruben Wallström. Dock har jag bara sett 35 centimeters versioner och min är bara ungefär 10 cm lång. Den ser ut som en babyelefant, för den har inga betar. De har inte slagits av för ytan är glaserad. Nån som vet vilka dessa är?

      [ATTACH]139762[/ATTACH]

      Comment

      Working...
      X