Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskedrag - smidda -fiskliknande och gamla myggoljeflaskor !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiskedrag - smidda -fiskliknande och gamla myggoljeflaskor !

    Är intresserad att fylla på min samling då en samling inte ska stå stilla så jag söker riktigt gamla fiskedrag från sekelskiftet och fram till 30 -40 talet.

    Dragen ska heslt vara smidda eller av en fiskliknande form så där så dom riktigt utstrålar hög ålder ..... även vissa mekaniska drag kan vara av intresse.

    Äldre myggoljeflaskor kan oxå var en kul kuriosa att sätta på hyllan bland dragen .

  • #2
    Hallå Record,
    Kul att du väckte den här tråden till liv, jag ska se om jag har några smidda drag.
    Nej, tydligen bortkastade av fisketokiga tonåringar eller gömda av glömsk farfar.
    Ska hålla gluggarna öppna och rapporterar om jag får napp.
    Det är väl den här typen av drag du är på jakt efter?
    So long...

    Flyttar texten om saxar till tråden där dom hör hemma.
    Bifogade filer
    Last edited by Kim von Platen; 2013-12-03, 12:51.

    Comment


    • #3
      Jajjamen det där är kärlek i mina ögon vackert patinerade handgjorda drag är det jag är ute efter.
      Håll gärna ögonen öppna det vore tacksamt

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
        Hallå Record,
        Kul att du väckte den här tråden till liv, jag ska se om jag har några smidda drag.
        Nej, tydligen bortkastade av fisketokiga tonåringar eller gömda av glömsk farfar.
        Ska hålla gluggarna öppna och rapporterar om jag får napp.
        Det är väl den här typen av drag du är på jakt efter?
        So long...

        Flyttar texten om saxar till tråden där dom hör hemma.
        2 snabba skott från min mobil från det ena av mina dragskåp som tyvärr har en jäkla ooordning just nu men jag hoppas ni förstår vilka modeller jag är ute efter ..... blev av med mitt fiskerum för några år sedan då jag blev sambo så min fiskesamling är lite trångbodd just nu.
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Fortfarande på jakt ... så om nån har nåt kul att avyttra så är det bara skicka ett pm gärna med bilder.

          Comment


          • #6
            Fortfarande aktuellt .... lite kul har det kommit in sen jag sist var inloggad

            Click image for larger version

Name:	gamla fiskar.jpg
Views:	1
Size:	81,3 KB
ID:	570192

            Comment

            Working...
            X