Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gullaskruf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gullaskruf

    Karaff och glas med guldkant när är dom formgivna och vem har stått för formgivningen? Det står siffran 57 under karaffen med guldfärg.
    Bifogade filer

  • #2
    Det ser ut som Punchkaraff 351 och Likörglas VO. Formgivare är William Stenberg. Om Du tittar så finns nog samma siffra i botten på proppen som under karaffen. Troligen slutet på 30, början på 40-talet.
    knappast meningslöst.

    Comment


    • #3
      Ja det stämmer Raoul där är samma siffra i botten på proppen som under karaffen. Skulle fråga om karaffen och glasen hör ihop men har förstått att dom inte gör det, tycker det är otroligt att glasen är hela med tanke på deras åldern dom är ju gjorda i så tunt glas. Jag hör av mig till dig angående karaffen.
      Hjärtligt tack för informationen så länge.

      Comment


      • #4
        Så här ser punchglasen 351 ut.
        Bifogade filer
        knappast meningslöst.

        Comment


        • #5
          Snygga glas

          Finns där fler delar till likörglasen VO?

          Comment


          • #6
            VO-glasen gjordes i två storlekar och även slipade.
            Bifogade filer
            knappast meningslöst.

            Comment


            • #7
              Jättesnygga, men totalt oanvändbara. Hur lite man än försöker hälla i glasen så åker det ut där det inte ska. Har varit i närkamp med de oslipade men tyckte inte de var något att hurra för.

              Comment


              • #8
                Lovad bild till Cougar

                Så här ser de ut ihop Punchkaraff och punchglas 351.


                På nästa bild - några fler delar ur 351.
                Bifogade filer
                knappast meningslöst.

                Comment


                • #9
                  Tack vare denna tråd upptäckte jag att jag har det glas som står ensamt bredvid karaffen. Trpdde först det var en sockerskål!
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Äjth
                    Tack vare denna tråd upptäckte jag att jag har det glas som står ensamt bredvid karaffen. Trpdde först det var en sockerskål!
                    Sockerskålen är lite större. Se bild!
                    Bifogade filer
                    knappast meningslöst.

                    Comment


                    • #11
                      Har du bild på te/kaffekoppar också? Jag har nämligen koppar som ser precis så där ut. (Förutom att de är koppar då, men ni förstår vad jag menar.) Inga fat dock.
                      [I]It's nice to be green[/I]

                      Comment


                      • #12
                        Jaha, Du menar coupeskål 351. Nej den saknar jag i samlingen, men jag köper gärna en av Dig. Lägg ut en bild.
                        knappast meningslöst.

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Raoul Karlsson
                          Jaha, Du menar coupeskål 351. Nej den saknar jag i samlingen, men jag köper gärna en av Dig. Lägg ut en bild.
                          Vill du bara ha en? Jag tror att jag har ett dussin. Ska gräva fram dem imorgon när det är lite ljusare, de ligger nerpackade. Har fått låna en kamera! Nu ska här fotas!
                          [I]It's nice to be green[/I]

                          Comment


                          • #14
                            Ja, det räcker med en (börjar få trångt med utrymmet)
                            knappast meningslöst.

                            Comment


                            • #15
                              Är detta en Hugo Gehlin G-skruf eller icke! Tyckte mig kunna känna igen den men blev osäker på hur övergången är mellan kupa och ben.
                              Bifogade filer
                              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                              Comment

                              Working...
                              X