Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gullaskruf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ursprungligen postat av Äjth
    Är detta en Hugo Gehlin G-skruf eller icke! Tyckte mig kunna känna igen den men blev osäker på hur övergången är mellan kupa och ben.
    Japp, detta är ett blomglas G 5/51C (Gehlin, ritning nr 5 1951) i färgen ametist.

    Comment


    • #17
      Tack CJF, skönt att känslan leder en rätt ibalnd.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Raoul Karlsson
        Ja, det räcker med en (börjar få trångt med utrymmet)
        Jag har letat efter mina koppar, eller coupeskålar, men kom just på att de står 15 mil härifrån hemma hos min syster. Jag tog dit dem eftersom jag hade tänkt låna hennes kamera för att kunna fråga vem som har gjort dem. Det blev dock aldrig av, och nu är kameran här och de där! Jag får återkomma!

        Jag undrar dock om de verkligen kan vara coupeskålar. De är inte särskilt stora, lite väl små som tekoppar. Hur stora ska coupeskålarna vara?
        [I]It's nice to be green[/I]

        Comment


        • #19
          Flyttar en eventuell gullaskruf fråga hit med CJF´s svar. Min fråga ligger under en annan kategori på Glas.
          Planslipningen gör mig tyvärr osäker, men jag kastar friskt fram min teori ändå.

          "Jag tror att denna (den första) möjligen kan vara formgiven av Arthur Percy för Gullaskruf. Formen är mycket lik en del annat han gjort, även färgen finns representerad i hans produktion." Cjf
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment

          Working...
          X