Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Leksakshund en inte Brio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Leksakshund en inte Brio

    Hej!

    Hunden i mitten har jag av Brio fått reda på inte är en Briohund. Hunden har bruna läderöron, brun lädersvans, ett långt snöre med en vit kula att hålla i längst ut.

    En vän menar att hunden ändå kommer från Leksaksfabriken i Hörja där Briohundarna gjordes ursprungligen och att den då ska vara äldre än de tidigaste Briohundarna. Jag har själv bara hittat två hundar med liknande nos som min på nätet och de har då inte alls varit i samma skick. På en hemsida som skriver lite om Hörja så fick jag information att leksakshundar även såldes direkt till NK i Stockholm.

    Någon som vet om det är en "Hörjahund" jag har och kan mer?

    Click image for larger version

Name:	Brio.jpg
Views:	1
Size:	33,7 KB
ID:	659210
    Last edited by Toggebois; 2013-09-15, 13:00.

  • #2
    Debatt

    Här finns en debatt och bild på en liknande vovve... men det är Brios leksaksmuseum som sagt till mig att min hund inte är en Brio

    Comment


    • #3
      enten har Brio kopieret din hund - eller også er den kopieret fra Brio. Skal vi ikke tro at den er nyere og dermed kopieret fra Brio.
      Om end det vil være fristende at sælge den som ældre end brio hunden.

      Comment


      • #4
        Ser äldre ut

        Även om den är i fint skick så ser den i utförande ut som en "försökshund" till det som är Briohunden. Materialet ser äldre ut. Men visst... det kan ju vara en ambitiös hemmasnickrare ockkså

        Comment


        • #5
          eller en som ønsker at omgå patent.

          Comment

          Working...
          X