Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

er dette svensk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • er dette svensk?

    hej til alle
    vi har haft dette hængeskab i mange år forleden dag kom der en som sagde at det var et skånsk hængeskab er der nogen der måske kender denne form for maling idet de små felter er landskaber
    på forhånd tak
    mvh marianne
    Bifogade filer

  • #2
    Det är inte så lätt att säga rakt av, att skåpet är skånskt. Ta en helhetsbild, fler och skarpare bilder, öppna dörrarna så att vi också kan se inredningen. Ta även en bra närbild på nyckelskylten.som i och för sig kan vara utbytt i senare tid. Men det omedelbara intrycket av det orörda hängskåpet är 1750-tal och möjligen något äldre.
    Finns det annars något skrivet i dörrarna eller bakom skåpet? Alla upplysningar hjälper till i bedömningen.

    Comment


    • #3
      det er for mørkt nu prøver igen imorgen
      mvh marianne
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        jeg har kun et lille camera og må låne et andet men indtil da så er det bedste jeg kan
        mvh marianne
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Fy för tusan, jag börjar känna mig som en riktig expert! Får tuffa till mig så jäklar i hoppet får det bära eller brista.
          Tror det är från Tyskland 1700-tal i bästa fall.
          Men som sagt jag är en dålig expert för jag kan nästan ingenting säkert.
          Ett pluss är likvär att jag kan mycket mycket osäkert.
          Kul att se lite prylar med ålder.

          Comment


          • #6
            Tänk Hektor - det där tycker i alla fall jag inte var någon dålig gissning - jag tror nämligen precis som du !
            Det liknar de få tyska skåp jag sett också. 1700-tal låter rimligt (jag gissar på andra hälften om jag får) - ett barockskåp - nyckelhålsbeslaget i rokoko - det ser ut att kunna vara original även om bilden är suddig.
            Fast då är jag minst lika osäker som Hektor.

            Comment


            • #7
              jeg har aldrig tænkt over det men det ser ud som om der har været en større lås i tak for hjælpen mvh marianne

              Comment

              Working...
              X