Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: visning av bilder

visning av bilder

Bilder utgör en viktig del av ett forum. Vi illustrerar våra inlägg/dokumenterar våra föremål genom bra bilder.

Flertalet PESare har uppmärksammat på att en del av bildens högersida försvinner vid visning.
    länk till tråd där det diskuteras hur bilder visas här på forumet PES
    se exempel inlägg nr 4, en del av bildens högersida försvinner
    http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post233845

Ett annat exempel har vi här
    http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post233909
    bild inlägg 543, läs även kommentar inlägg 547, Prylsnubben konstaterar att hela sista bildraden (till höger) försvinner för honom.

Jag tvingas, i båda fallen, ändra zoomnivå till 75% för att kunna se hela bilden, och detta med rekommenderad skärmupplösning för min skärm.

Som Legion konstaterar: “Det har inte varit så tidigare, nåt är fel.”

De orangea fälten på varje sida är breda. Kan man göra dessa smalare, och på så sätt ge större utrymme för inläggen, så att hela bilden kan visas?

Forumansvariga, vad säger ni?
    Kan detta åtgärdas, dvs. återställas så att bildvisning på PES går tillbaka som det var tidigare, dvs. att bilderna visas korrekt, i sin helhet.

Tack på förhand!

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Hallon Alegni,
    Bra förslag tycker en som ens kan stava till teknik och inte gillar gamla televerkets färg i för stora fält (förtar bildupplevelsen).
    So long...
    Senast redigerat av Kim von Platen den 2013-06-03 klockan 22:34.

Varför inte kontakta forumansvariga direkt för svar?

Numera måste man vara påloggad för att kunna se bilderna. Trist tycker jag som loggar in från alla möjliga håll och gärna vill följa debatten utan att behöva logga in mig varje gång. Visst kan jag logga på varje gång också, men vanligen läser jag forumet tills jag hittar något jag vill svara på. Då först loggar jag in. Sen kan ni ju säga att man ska vara påloggad jämt, men jag är av en annan åsikt där. Tycker redan nu att alltförmycket på nätet är spårbart. Älskar att kunna vara anonym!

Seniormedlem Lars Fs avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
    Numera måste man vara påloggad för att kunna se bilderna. Trist tycker jag som loggar in från alla möjliga håll och gärna vill följa debatten utan att behöva logga in mig varje gång. Visst kan jag logga på varje gång också, men vanligen läser jag forumet tills jag hittar något jag vill svara på. Då först loggar jag in. Sen kan ni ju säga att man ska vara påloggad jämt, men jag är av en annan åsikt där. Tycker redan nu att alltförmycket på nätet är spårbart. Älskar att kunna vara anonym!

Ohoj Peter!

Märkte också att bilderna inte fanns på plats utan inloggning.
    Brukar göra som du Peter och vänta med att logga in först när jag tänker kommentera, eller skriva egen tråd.
    Tråkigt att man inte ser bilder utan inloggning.
    Tror att en del nya blivande PESare drar sig för att registrera sig som medlem på grund av detta.

Tycker det verkar lite "hemlighetsmakeri" över det hela!

/Lars
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    - - - - - - - - - -
    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Thumbs down

Citat Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg

Ohoj Peter!

Märkte också att bilderna inte fanns på plats utan inloggning.
    Brukar göra som du Peter och vänta med att logga in först när jag tänker kommentera, eller skriva egen tråd.
    Tråkigt att man inte ser bilder utan inloggning.
    Tror att en del nya blivande PESare drar sig för att registrera sig som medlem på grund av detta.

Tycker det verkar lite "hemlighetsmakeri" över det hela!

/Lars
    Jag tycker det känns oerhört sorgligt att forumägaren infört denna förändring, vilken jag ser som en enorm försämring i forumets attraktionskraft.

Det här forumet är naturligtvis tänkt öka att butikens omsättning. Jag föreställer mig att merparten surfare hamnat på forumet efter att de kanske ärvt eller fyndat något föremål som de ville hitta information om, och kanske har de tidigare genom bildsökning snabbt och enkelt hittat utmärkta bilder av ett mer eller mindre likadant föremål bland alla de förmodligen tusentals bilder som med åren lagts in på det här forumet.

Och en del av dessa förstagångsbesökare har nog klickat på reklamen på forumsidorna för själva nätbutiken, vilket ibland förhoppningsvis förr eller senare resulterat i en beställning.

Men nu kanske de reagerar som jag: När jag någon enstaka gång efter googling stöter på forum där bilderna enbart visas som miniatyrer för oregistrerade, eller oftare enbart som filnamn eller länkar, har jag upplevt det som ett mycket inskränkt, osympatiskt, ointressant ställe och snabbt gått vidare i jakt efter ett ställe där bilderna visas ordentligt...

antikverad nobes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Det är ett sätt att få personer att registera sig på forumet, som det är nu så är det mellan 5% olch 10% som är reg. Registera dig och få alt info år är inte så konstigt så är det på fler forum

Nvh/Bengt N

rörd keramikvän Gideons avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Retroforum körde en tid med mininerade bilder, varvade med dolda bildlänkar. De återgick till helbild efter ett halvår.
    Pes ska inte behöva uppreoa ett sådant halvår, enkom för att lära sig en gammal läxa

Släpp bilderna fria, tack!

Börja gärna med mina.

Seniormedlem Keckes avatar
    Reg.datum
    okt 2005

Cool

(Psst...Gideon, du har ett privat meddelande som är några dagar gammalt.)

Citat Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
    Retroforum körde en tid med mininerade bilder, varvade med dolda bildlänkar. De återgick till helbild efter ett halvår.
    Pes ska inte behöva uppreoa ett sådant halvår, enkom för att lära sig en gammal läxa
    Bakom allt som sker finns en tanke, och här uppfattar jag att det finns en tanke som bär frukt!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •