Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

visning av bilder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • visning av bilder

    Bilder utgör en viktig del av ett forum. Vi illustrerar våra inlägg/dokumenterar våra föremål genom bra bilder.

    Flertalet PESare har uppmärksammat på att en del av bildens högersida försvinner vid visning.
    länk till tråd där det diskuteras hur bilder visas här på forumet PES
    se exempel inlägg nr 4, en del av bildens högersida försvinner


    Ett annat exempel har vi här

    bild inlägg 543, läs även kommentar inlägg 547, Prylsnubben konstaterar att hela sista bildraden (till höger) försvinner för honom.

    Jag tvingas, i båda fallen, ändra zoomnivå till 75% för att kunna se hela bilden, och detta med rekommenderad skärmupplösning för min skärm.

    Som Legion konstaterar: “Det har inte varit så tidigare, nåt är fel.”


    De orangea fälten på varje sida är breda. Kan man göra dessa smalare, och på så sätt ge större utrymme för inläggen, så att hela bilden kan visas?

    Forumansvariga, vad säger ni?
    Kan detta åtgärdas, dvs. återställas så att bildvisning på PES går tillbaka som det var tidigare, dvs. att bilderna visas korrekt, i sin helhet.


    Tack på förhand!

  • #2
    Hallon Alegni,
    Bra förslag tycker en som ens kan stava till teknik och inte gillar gamla televerkets färg i för stora fält (förtar bildupplevelsen).
    So long...
    Last edited by Kim von Platen; 2013-06-03, 23:34.

    Comment


    • #3
      Varför inte kontakta forumansvariga direkt för svar?
      I’m a real mean bitch!

      Comment


      • #4
        Numera måste man vara påloggad för att kunna se bilderna. Trist tycker jag som loggar in från alla möjliga håll och gärna vill följa debatten utan att behöva logga in mig varje gång. Visst kan jag logga på varje gång också, men vanligen läser jag forumet tills jag hittar något jag vill svara på. Då först loggar jag in. Sen kan ni ju säga att man ska vara påloggad jämt, men jag är av en annan åsikt där. Tycker redan nu att alltförmycket på nätet är spårbart. Älskar att kunna vara anonym!

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
          Numera måste man vara påloggad för att kunna se bilderna. Trist tycker jag som loggar in från alla möjliga håll och gärna vill följa debatten utan att behöva logga in mig varje gång. Visst kan jag logga på varje gång också, men vanligen läser jag forumet tills jag hittar något jag vill svara på. Då först loggar jag in. Sen kan ni ju säga att man ska vara påloggad jämt, men jag är av en annan åsikt där. Tycker redan nu att alltförmycket på nätet är spårbart. Älskar att kunna vara anonym!

          Ohoj Peter!

          Märkte också att bilderna inte fanns på plats utan inloggning.
          Brukar göra som du Peter och vänta med att logga in först när jag tänker kommentera, eller skriva egen tråd.
          Tråkigt att man inte ser bilder utan inloggning.
          Tror att en del nya blivande PESare drar sig för att registrera sig som medlem på grund av detta.



          Tycker det verkar lite "hemlighetsmakeri" över det hela!

          /Lars
          Bifogade filer
          - - - - - - - - - -
          "För mycket av det goda är alldeles lagom."

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
            Numera måste man vara påloggad för att kunna se bilderna. Trist tycker jag som loggar in från alla möjliga håll och gärna vill följa debatten utan att behöva logga in mig varje gång. Visst kan jag logga på varje gång också, men vanligen läser jag forumet tills jag hittar något jag vill svara på. Då först loggar jag in. Sen kan ni ju säga att man ska vara påloggad jämt, men jag är av en annan åsikt där. Tycker redan nu att alltförmycket på nätet är spårbart. Älskar att kunna vara anonym!
            Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg

            Ohoj Peter!

            Märkte också att bilderna inte fanns på plats utan inloggning.
            Brukar göra som du Peter och vänta med att logga in först när jag tänker kommentera, eller skriva egen tråd.
            Tråkigt att man inte ser bilder utan inloggning.
            Tror att en del nya blivande PESare drar sig för att registrera sig som medlem på grund av detta.



            Tycker det verkar lite "hemlighetsmakeri" över det hela!

            /Lars
            Jag tycker det känns oerhört sorgligt att forumägaren infört denna förändring, vilken jag ser som en enorm försämring i forumets attraktionskraft.

            Det här forumet är naturligtvis tänkt öka att butikens omsättning. Jag föreställer mig att merparten surfare hamnat på forumet efter att de kanske ärvt eller fyndat något föremål som de ville hitta information om, och kanske har de tidigare genom bildsökning snabbt och enkelt hittat utmärkta bilder av ett mer eller mindre likadant föremål bland alla de förmodligen tusentals bilder som med åren lagts in på det här forumet.

            Och en del av dessa förstagångsbesökare har nog klickat på reklamen på forumsidorna för själva nätbutiken, vilket ibland förhoppningsvis förr eller senare resulterat i en beställning.

            Men nu kanske de reagerar som jag: När jag någon enstaka gång efter googling stöter på forum där bilderna enbart visas som miniatyrer för oregistrerade, eller oftare enbart som filnamn eller länkar, har jag upplevt det som ett mycket inskränkt, osympatiskt, ointressant ställe och snabbt gått vidare i jakt efter ett ställe där bilderna visas ordentligt...

            Comment


            • #7
              Det är ett sätt att få personer att registera sig på forumet, som det är nu så är det mellan 5% olch 10% som är reg. Registera dig och få alt info år är inte så konstigt så är det på fler forum


              Nvh/Bengt N

              Comment


              • #8
                Retroforum körde en tid med mininerade bilder, varvade med dolda bildlänkar. De återgick till helbild efter ett halvår.
                Pes ska inte behöva uppreoa ett sådant halvår, enkom för att lära sig en gammal läxa

                Släpp bilderna fria, tack!

                Börja gärna med mina.

                Comment


                • #9
                  (Psst...Gideon, du har ett privat meddelande som är några dagar gammalt.)

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                    Retroforum körde en tid med mininerade bilder, varvade med dolda bildlänkar. De återgick till helbild efter ett halvår.
                    Pes ska inte behöva uppreoa ett sådant halvår, enkom för att lära sig en gammal läxa
                    Bakom allt som sker finns en tanke, och här uppfattar jag att det finns en tanke som bär frukt!

                    Comment


                    • #11
                      Då hoppas jag att vi får mumsa på den i sommar.

                      Comment


                      • #12
                        Nej, tyvärr räcker inte bildlösa inlägg för att jag ska inspireras att logga in. Då är det enklare att bara strunta i alltihopa.
                        Om jag ser en tekanna och någon frågar "vad är det här"? så kliar det i fingrarna om jag kan svaret. Om jag inte ser bilden så kliar det ingenstans.

                        Hör ni inget ifrån mig så vet ni att jag inte tittar här längre...

                        Comment


                        • #13
                          Jeg var inde fra en fremmed PC - husker ikke mit password. Ingen billeder, hvorfor dog?
                          Sindsygt at skjule billeder for ikke indlockede. De billeder jeg har lagt ind er min ejendom - som jeg stiller til rådighed for alle.
                          Måske PES har den holdning, at mine billeder tilhører andre. Det er muligt at jeg fraskrev mig rettigheden da jeg up-loadede - fint nok, men husk jeg bestemmer om jeg vil lægge billeder her.

                          Comment


                          • #14
                            Inställningarna nu ändrade så att även gäster och medlemmar som inte är inloggade kan se bilder.
                            /Admin
                            admin@precisensan.com

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
                              Inställningarna nu ändrade så att även gäster och medlemmar som inte är inloggade kan se bilder.
                              Tack Bruce, det var en efterlängtad åtgärd. Tror att forumet vinner på det.
                              - - - - - - - - - -
                              "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                              Comment

                              Working...
                              X