Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mugg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mugg

    Den här rackaren har jag haft ute på ett annat forum utan att få reda på mer information. Finns det någon som kan leda mig in på ett detektivspår. Charmfaktorn är väldigt hög tycker jag. Det syns så tydligt på slitaget att den som haft den har druckit med vänster hand. Det skulle vara väldigt kul att få veta mer om den.
    Bifogade filer

  • #2
    Den sa mig inte så mycket förra gången heller...
    Den verkar vara, åtminstone delvis, målad med schabloner (särskilt tydligt på kycklingarna). Marken målad med svepande drag.
    Jag skulle tippa på 1920-talet ungefär. Ej svensk. Enkelt bruksgods vid en tid när man kunde utnyttja superbillig arbetskraft vid dekoravdelningen.

    Slitningen tror jag knappast har uppkommit vid kontakt med munnen, möjligen med kontakt med något föremål, men troligt är att att glasyren redan från början varit defekt på ena sidan.

    Comment


    • #3
      Kanske du har rätt Peter S, jag har varit inne på samma banor. Jag har en teori att det kan vara ett hemmabygge där endast den nedre gröna randen är orginal och resten är hemgjort. Färgen är lite tjockare/den känns mer upphöjd på figurdelarna. Nötningen kan mycket väl vara från ett annat föremål, men den är såpass jämn att det känns som om det tagit tid innan den blivit som den är idag. Jag tror inte heller att den är svensk.

      Comment

      Working...
      X