Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Blogg om anikviteter

Blogg om anikviteter

Hejsan alla PES:are.
    Missa inte min blogg om Antikbranschen!
    Antikmonologen

Mvh
    Nicklas Cederqvist

Seniormedlem Emil Brannstroms avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Tack för vad som i mitt tycke kanske är den bästa svenska bloggen (på svenska) med "antiktema". Det senaste inlägget om Bukowskis är ju minst sagt frapperande.

Mvh
    Emil

Seniormedlem Rosas avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Hej Nicklas! Har börjat följa din blogg mer regelbundet och tycker den är både underhållande och lärorik. Bra med kritiska röster i antikbranchen! De två stora tidningarna Antikvärlden och Antik & Auktion tar tyvärr inte upp så mycket av fusket (förutom någon enstaka kolumnist kanske).

Får jag nämna en annan bra blogg som också är kritiskt granskande? Länken går till ett inlägg om nybyggda antikviteter http://sanktolofs.blogspot.se/2013/0...skt-kitch.html

mvh Rosa (med Vittingevasen)

Kul läsning! Tack för att du öppnar ögonen åt oss.

Tack, vilken bra blogg! Rolig och intressant att läsa!

Apropå Bukowskis- för en tid sedan satt jag och tittade på deras nätauktioner, och fick där syn på detta smyckeskrin:
    http://www.bukowskismarket.com/items...-tal?locale=sv

Det är alltså ett kinesiskt smyckeskrin, utropspris 1500 kr.
    Jag har ett exakt likadant skrin, och mitt inhandlades - då nytillverkat - på slutet av 1980-talet eller början av 90-talet för ett par hundralappar. Jag vill minnas att dessa såldes i Kina-affären som ligger på Drottninggatan i Stockholm, bredvid Centralbadet.
    Mitt skrin har till och med en lapp kvar på undersidan där det står "Made in Hongkong".
    Det är ett masstillverkat skrin av ganska dålig kvalitet, trevligt förvisso, men...
    Hur kan de sätta 1500 kr som utrop?
    Jag är inte hemma för tillfället, annars hade jag tagit bild på mitt skrin med lappen på undersidan.

Medlem Strimmigs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Fullkomligt brilliant! Även undertecknad sällar sig härmed till läsarskaran. Keep up the good work!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •