Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med denna lock urna, Kina, Japan Eller Europa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Hjälp med denna lock urna, Kina, Japan Eller Europa?

    Hej!
    Jag har googla den här signatur, stämpeln men hittar inget som ger mig ett humm varifrån kan komma denna gamla urna, köpte för över 20 år sedan på auktion bland andra saker Stor tack på förhand.Click image for larger version

Name:	DSCN3064.jpg
Views:	1
Size:	71,4 KB
ID:	656506Click image for larger version

Name:	DSCN3061.jpg
Views:	1
Size:	134,6 KB
ID:	656507

  • #2
    Hej! Europa tror jag, kanske England eller Holland.
    skogis

    Comment


    • #3
      Hej och tack för ditt snabba svar, jag skall försöka snäva sökning

      Comment


      • #4
        Of tipic! Jisses vad söt katten är på din avatar
        I’m a real mean bitch!

        Comment


        • #5
          Min instinkt säger sydvästra Europa. Dekoren tycker jag har drag från den gamla muslimska världen. Portugal gissar jag på.

          Comment


          • #6
            Välkommen till forumet, Marcia!

            Håller delvis med Svärdsfalla, men jag föredrar att titta närmare på Marocko.
            S. kan stå för staden Safi, och sedan blir det till att luska reda på vilken keramkverkstad övrig märkning står för. Metallband används ofta som tillägg i utsmyckningen.


            Nytillverkat:

            Comment


            • #7
              Hej Marcia. Såg inte förrän nu att du var ny på forumet. Välkommen!

              Håller helt med Gideon om lockurnans ursprung. Marocko fanns inte i mina tankar igår kväll.
              Bifogade filer

              Comment


              • #8
                Den är stämplad med arabiska bokstäver

                Comment


                • #9
                  Hej Alla!
                  Tack för en varm mottagande, och alla svar har fått, Nu är jag glad, äntligen har fått veta ursprung på denna urna.
                  och Tack Maria, du tyckte om min avatar, det är en av mina älsklingar

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Marcia Visa inlägg
                    Hej Alla!
                    Tack för en varm mottagande, och alla svar har fått, Nu är jag glad, äntligen har fått veta ursprung på denna urna.
                    och Tack Maria, du tyckte om min avatar, det är en av mina älsklingar
                    Hej
                    det stämmer din urna är från marocko och precis från Fes eller Fez .ålder vet inte men inte så gamal

                    Comment

                    Working...
                    X