Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omfattande tekniska arbeten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kan det vara bannern som stör för den är alldeles för stor för sidan

    Bengt N

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av Emil Brannstrom Visa inlägg
      Jag har också 1920x1080 och för mig ser allt bra ut. Jag behöver inte scrolla bilder som är 800px breda.

      EDIT: och jag har sidzoomen på 100%.

      Mvh
      Emil
      Det är inte bilderna jag behöver scrolla utan hela sidan, dvs hålla ner Ctrl och scrolla så att "allt ändras", eller hur jag ska uttrycka mig. Och om jag har zoomen på 100% är all text så pytteliten, att den inte går att läsa utan stora problem. texten är då ungefär som arial 4 -5 och det är min syn inte god nog att klara.
      Kan också nämna, att de bilder jag har lagt ut har storlek 600 x 500 px så de är ju inte särskilt stora. Men går, som sagt, inte att se i hela dess storlek.
      Men jag hoppas det ordnar till sig även i min dator. Annars blir det lite för omständligt att hålla på att fixa fram o tillbaka för att kunna läsa inlägg.

      Comment


      • #18
        Så länge som du inte har sidzoomen på 100% med den upplösningen kommer du nog alltid vara tvungen att scrolla oavsett vilka inställningar moderatorerna gör.

        Mvh
        Emil

        Comment


        • #19
          Tinasand!

          Är det bara på PES det problemet uppstår?

          Maria
          I’m a real mean bitch!

          Comment


          • #20
            Tina.. Jag har samma problem.. När jag sitter på min mobil o surfar här.. Men inte på min vanliga dator..

            Comment


            • #21
              Tack för infon.
              Bredden och storleken på bilderna kommer justeras tills det att det ser bra ut på majorieten av skärmar, datorer och bärbara enheter, och arbetet med detta kommer pågå under de kommande 5-6 dagarna.

              Tack för ert tålamod och för hjälpen!
              Webmaster
              Problem? - Kontakta wiktor87@gmail.com

              Comment


              • #22
                Vill bara nämna att designen på forumet börjar se riktigt ren och snygg ut. Ifall ingen märkt det.
                /Admin
                admin@precisensan.com

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av Emil Brannstrom Visa inlägg
                  Så länge som du inte har sidzoomen på 100% med den upplösningen kommer du nog alltid vara tvungen att scrolla oavsett vilka inställningar moderatorerna gör.

                  Mvh
                  Emil
                  Tack för info Emil. eftersom det är vid 100% som allt blir litet får jag stå ut med det när jag ska kolla bilder och när jag ska läsa får jag scrolla texten större.


                  Tinasand!

                  Är det bara på PES det problemet uppstår?
                  Maria

                  Ja, Maria, det är enbart på PES-sidan som det är så. Och det blev så igår vid ändringen. Men jag har hopp.

                  Ursprungligen postat av MrTompa Visa inlägg
                  Tina.. Jag har samma problem.. När jag sitter på min mobil o surfar här.. Men inte på min vanliga dator..
                  MrTompa, Jag har endast en stationär dator och därför inget att jämföra med.

                  Ursprungligen postat av Beere Visa inlägg
                  Tack för infon.
                  Bredden och storleken på bilderna kommer justeras tills det att det ser bra ut på majorieten av skärmar, datorer och bärbara enheter, och arbetet med detta kommer pågå under de kommande 5-6 dagarna.

                  Tack för ert tålamod och för hjälpen!
                  Som jag skrivit ovan, har jag hopp om att allt ordnar sig till det bästa på min dator också. Eftersom jag inte är datorkunnig gällande tekniska saker kan jag bara konstatera, att det blev förändring igår. Och att jag inte kan få tillbaka hur det var innan. Men jag väntar så gärna i några dagar.

                  Comment


                  • #24
                    Nu ska problemet med bredden, bannern och för stora bilder vara löst. Låste forumets bredd till 1024 pixlar, vilket är en vanligt förekommande lägsta-upplösning för både datorer och tablets/smartphones.

                    En ändring vi genomfört är att bilder numera förhandsvisas som en thumbnail (liten bild) som man får klicka på för att se den i dess fulla prakt. Ett extra klick, men sparar hemsidan från extrem belastning, så i slutändan kommer tid sparas pga detta.
                    Webmaster
                    Problem? - Kontakta wiktor87@gmail.com

                    Comment


                    • #25
                      Jag tycker att textfältet blev alldeles för smalt nu.
                      I’m a real mean bitch!

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                        Jag tycker att textfältet blev alldeles för smalt nu.
                        Tack för inputen. Låst max-bredden till 65% av skärmytan. Forumet blir dock aldrig smalare än 1024 pixlar. Hoppas det känns bättre nu.
                        Webmaster
                        Problem? - Kontakta wiktor87@gmail.com

                        Comment


                        • #27
                          Nu blev det bättre bredd igen.
                          I’m a real mean bitch!

                          Comment


                          • #28
                            Ursprungligen postat av Beere Visa inlägg
                            Nu ska problemet med bredden, bannern och för stora bilder vara löst. Låste forumets bredd till 1024 pixlar, vilket är en vanligt förekommande lägsta-upplösning för både datorer och tablets/smartphones.

                            En ändring vi genomfört är att bilder numera förhandsvisas som en thumbnail (liten bild) som man får klicka på för att se den i dess fulla prakt. Ett extra klick, men sparar hemsidan från extrem belastning, så i slutändan kommer tid sparas pga detta.
                            Så himla bra!!!!! Det löste alla problem. Tack så jättemycket alla ni som har jobbat så hårt.
                            Gott slut och Gott Nytt

                            Comment


                            • #29
                              Ursprungligen postat av Beere Visa inlägg
                              En ändring vi genomfört är att bilder numera förhandsvisas som en thumbnail (liten bild) som man får klicka på för att se den i dess fulla prakt. Ett extra klick, men sparar hemsidan från extrem belastning, så i slutändan kommer tid sparas pga detta.
                              Suveränt!

                              Comment


                              • #30
                                Det verkar som om dom senaste bilderna inte blir en thumbnai utan blir en länk? annars är det bra, hade kanske önskat att dom små bilderna kunde vara något större när man ska bläddra igenom en gammal tråd och leta bilder

                                Bengt N


                                Stavnings kontrollen bra för den fanns väl inte tidigare

                                Comment

                                Working...
                                X