Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 8 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 82

Ämne: Omfattande tekniska arbeten!

Citat Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
    Tog bort mitt försök med bild. Kanske lite dumt att testa i en teknisk tråd. Att Maria visar att det fungerar är bra. Men hur fasen gjorde du Maria
    Klickar på Hantera bifogade filer --> Lägg till filer --> Välj filer --> letar upp filen på datorn --> Ladda upp filer --> Längst ner till vänster x i rutan för markera alla --> Klicka på infoga inline, sen kan du förhandsgranska som vanligt och flytta bilden.

rörd keramikvän Gideons avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Eftersom min mastodontbild på 557 kb gick igenom, så betyder det att programmet minskar automatiskt men ger inget utrymme för en synlig thumbnail?

Likväl - jag saknar alla stora bildkavalkader, för de är ögongodis...

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Jag har just gjort en (två) tester i "Fågelfråga" med att ladda upp bilder. Det blev inte alls som jag trodde, dvs små miniatyrbilder synliga, utan endast en länk till dem. Snopet - och lite trist, för man vill ju kunna SE vad som är på fotona, tycker jag. Just så som de visas tidigare.

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Det funkar inte alls ulferic. Det här meddelandet får jag när jag klickar på din bildlänk

Du angav ett ogiltigt/en ogiltig Bifogad fil. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige.

Men allt arbete är kanske inte klart ännu??? och att det är därför det strular?

Nu tänker jag gå ut en promenad istället.

Test med flera bilder

Namn:  Solros.jpg
Visningar: 62
Storlek:  61,5 KBNamn:  1.jpg
Visningar: 60
Storlek:  79,3 KBNamn:  Solros.jpg
Visningar: 62
Storlek:  61,5 KB
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Har testat på olika sätt. Blir likadant som för Tina Sand. Tycker att bilderna skall synas när tråden läses.
    Om det inte är fullstor bild kvittar men en tumnagel tycker jag skall synas. Kanske "felet" åtgärdas efter nyårsfirandet.

När jag provar med Tinasands bild, så fungerar det inte.

test test test test testNamn:  ulf 172.jpg
Visningar: 64
Storlek:  108,8 KB
    Nu får jag in bild men den måste hämtas. Syns den när någon klickar på den

Seniormedlem Emil Brannstroms avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ja, den syns.

Mvh
    Emil

Vi ska försöka hitta en bra och konsekvent lösning på bildpresentationen under veckan.

På servern ligger i dagsläget 125 000 (!) bilder och dokumentation samlat under snart åtta och vi har snart utnyttjat diskutrymmet på 22 GB. Vi måste öka på utrymmet men driftskostnaderna för forumet rusar iväg. Vi måste snart hitta någon form av finansiering. Idéer mottages tacksamt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •