Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omfattande tekniska arbeten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Har testat på olika sätt. Blir likadant som för Tina Sand. Tycker att bilderna skall synas när tråden läses.
    Om det inte är fullstor bild kvittar men en tumnagel tycker jag skall synas. Kanske "felet" åtgärdas efter nyårsfirandet.

    Comment


    • #47
      När jag provar med Tinasands bild, så fungerar det inte.
      I’m a real mean bitch!

      Comment


      • #48
        test test test test testClick image for larger version

Name:	ulf 172.jpg
Views:	1
Size:	108,8 KB
ID:	543224
        Nu får jag in bild men den måste hämtas. Syns den när någon klickar på den

        Comment


        • #49
          Ja, den syns.

          Mvh
          Emil

          Comment


          • #50
            Vi ska försöka hitta en bra och konsekvent lösning på bildpresentationen under veckan.

            På servern ligger i dagsläget 125 000 (!) bilder och dokumentation samlat under snart åtta och vi har snart utnyttjat diskutrymmet på 22 GB. Vi måste öka på utrymmet men driftskostnaderna för forumet rusar iväg. Vi måste snart hitta någon form av finansiering. Idéer mottages tacksamt.
            /Admin
            admin@precisensan.com

            Comment


            • #51
              Vad går driftskostnaden på idag/respektive med utökat minne?
              I’m a real mean bitch!

              Comment


              • #52
                Bättre Nytt År...

                Hallå Bruce,
                Den där signalen låter inte bra, strax före tolvslaget till ett nytt år. Med fru i säng och inställd fest
                kan jag inte komma på en bra idé till finansiering. Har länge frågat mig hur skutan går i hamn?

                Varje gammal skuta levde på intäkterna av lasten och någonstans där ligger kanske lösningen.
                Eller kanske en guldklubb med Ikea, Auktionsverket, B:s.... nej, jag vet inte, men lovar fundera på saken.
                So long

                Comment


                • #53
                  Hallå Bruce,
                  Skickar dig ett PM med förslag tråd man kanske kan dra i. Du vet, man behöver nio dåliga idéer för att
                  komma fram till en bra... so long...

                  Comment


                  • #54
                    Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
                    Vi ska försöka hitta en bra och konsekvent lösning på bildpresentationen under veckan.

                    På servern ligger i dagsläget 125 000 (!) bilder och dokumentation samlat under snart åtta och vi har snart utnyttjat diskutrymmet på 22 GB. Vi måste öka på utrymmet men driftskostnaderna för forumet rusar iväg. Vi måste snart hitta någon form av finansiering. Idéer mottages tacksamt.
                    22Gb? Det är ju ingenting, Tb menar du väl...

                    Comment


                    • #55
                      Stannade klockan vid tolvslaget?

                      Hallå,
                      Det verkar som om räkneverket, antal replies/views, har hakat upp sig. Trist för statistiken.
                      So long...

                      Comment


                      • #56
                        Ursprungligen postat av Legion Visa inlägg
                        22Gb? Det är ju ingenting, Tb menar du väl...
                        Nej GB. Men vi ska se om vi kan förhandla då vår leverantör är dyr när det gäller utrymme. Fördelen med dem är att de är mycket säkra och har bra support.
                        /Admin
                        admin@precisensan.com

                        Comment


                        • #57
                          Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                          Hallå,
                          Det verkar som om räkneverket, antal replies/views, har hakat upp sig. Trist för statistiken.
                          So long...
                          Var är det statistiken har hakat upp sig? På min ände är det inga problem.
                          Webmaster
                          Problem? - Kontakta wiktor87@gmail.com

                          Comment


                          • #58
                            Ursprungligen postat av Beere Visa inlägg
                            Var är det statistiken har hakat upp sig? På min ände är det inga problem.
                            Hallå Beere,
                            I morse funkade inte statistiken under avatarbilden på Nya händelser, men nu räknar verket på.
                            Statistiken kan blir viktig om vårt forum söker sponsorer/partners för säkrare finansiering, det var
                            därför jag snabbt ville uppmärksamma dig.
                            So long...

                            Comment


                            • #59
                              Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
                              Nej GB. Men vi ska se om vi kan förhandla då vår leverantör är dyr när det gäller utrymme. Fördelen med dem är att de är mycket säkra och har bra support.
                              En eventuellt frivillig hundralapp per medlem, kanske skulle lösa saken?
                              Jag är i så fall bland de första att delta.
                              Ange bara kontonumret.

                              Comment


                              • #60
                                Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                                En eventuellt frivillig hundralapp per medlem, kanske skulle lösa saken?
                                Jag är i så fall bland de första att delta.
                                Ange bara kontonumret.
                                Hallå,
                                Det en bra start på nya året. Hänger med. Menar du en hundring i månaden eller per kvartal?
                                Skulle möjligen kunna kopplas till ett lotteri. PES-medlemmarna är ju att betrakta som ett slutet
                                sällskap.
                                So long....

                                Comment

                                Working...
                                X