Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Knackad och nypt pippi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Knackad och nypt pippi

    Knackad från punteln och ett nyp i näbben, denna svala? har råkat ut för en del.
    Rastarbete? Ålder?
    Bifogade filer

  • #2
    Vilken trevlig pippi !!! Vill minnas att Bergdala gjorde små fåglar i glada färger på 1960-70 talen, men de var bestämt matt planslipade undertill utan spår av puntelmärke. Den här har klart mera personlighet, den är mer "fåglalik". Kanske någon annan vet om något annat glasbruk gjort sådana här för avsalu. Annars är det väl inte så ovanligt att en sån här snos till i en studiohytta inför en besöksgrupp av turister. Det har jag varit med om själv. Helsvår att bedöma ålder på.

    Comment


    • #3
      Tack gärdsle, tycker själv den har en personlighet som slår många andra små glasfigurer.
      Känns ändå lite äldre för mig, kanske 30-tal, men som sagt bara en känsla. Gillar pippin.

      Comment


      • #4
        Svårt att se nypsaxmärken, men inte puntlad, gjord på spik,
        inte slipad utan avknackad så varm så den sjunker i hop och får en yta att stå på,
        Italienare gör ofta så när dom visar turister, det krävs en van glaskonstnär till det.
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

        Comment


        • #5
          Så varm att man sjunker ihop har jag varit med om själv,
          där slog Du verkligen huvet på spiken Hirvi. Man behöver
          inte vara en pippi för den upplevelsen.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            Så varm att man sjunker ihop har jag varit med om själv,
            där slog Du verkligen huvet på spiken Hirvi. Man behöver
            inte vara en pippi för den upplevelsen.
            Ja så kan det bli i hyttan även för mig 50gr+
            då behöver man en puntel i baken så man vaknar
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

            Comment

            Working...
            X