Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svår Tisdagsgissning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Svår Tisdagsgissning

    Hittade dessa små stengodsfiguriner för en femma styck på en loppis,
    först den ena -nötväckan som jag tyckte var fin och hade en tillverkarstämpel
    under som jag inte sett förr och sedan en stund senare den andra, det lilla söta
    -lammet med samma stämpel under. Nästa en liten samling på stund.
    Undrar om det är någon som känner till dessa eller kan lista ut svaret ?
    Bifogade filer

  • #2
    För bara någon vecka sedan köpte jag en Höglundvas på ett loppis. När jag skulle gå stoppade ägaren ner ett litet keramikdjur i påsen. Det är en Shrew (näbbmus) också den med en tydlig stämpel. Googlade och fann.....Om det är samma (vilket jag tror) vill jag inte förstöra så här tidigt. Återkommer.
    Last edited by Kolmårdstrollet; 2012-11-20, 15:14.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
      För bara någon vecka sedan köpte jag en Höglundvas på ett loppis. När jag skulle gå stoppade ägaren ner ett litet keramikdjur i påsen. Det är en Shrew (näbbmus) också den med en tydlig stämpel. Googlade och fann.....Om det är samma (vilket jag tror) vill jag inte förstöra så här tidigt. Återkommer.
      Lite skruvat ha,ha, nädå. Det är säkert samma, har själv kollat runt lite på de olika figurerna och tycker att en del är supercharmiga medan vissa inte är alls lika kul, någon skruv har jag dock inte sett. Vi väntar med spänning på att några djärva personer ska våga sig på en gissning, vi ger dom ett par dagar, eller hur trollet...........
      Last edited by prylsnubben; 2012-11-20, 19:11.

      Comment


      • #4
        Är de små liven på G?

        Comment


        • #5
          Nej, på T.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
            Är de små liven på G?
            Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
            Nej, på T.

            Lite konstigt detta, Gideon som har G får U.K. -alltså Underkänt
            medan Kaptenen som har T får G -alltså Godkänt.
            Detta tål att tänkas över, stackars Gideon.

            Comment


            • #7
              Tss..för ST.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                Tss..för ST.
                U.K. är alltså EN GLAd Ny leDtråd....................

                Comment


                • #9
                  Jamen då är vi rätt. Här kommer bild på näbbmusen. En i raden av landets smådjur.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                    Jamen då är vi rätt. Här kommer bild på näbbmusen. En i raden av landets smådjur.
                    Liten och liten.................den är ju klart större än husen på bilden.
                    Nåväl en liten (ok då) kompis till nötväckan och lammet, alla från England (U.K.) och då mer specifikt TREMAR !
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #11
                      Vilken söt näbbmus!
                      De små livens tillverkarnamn satt långt inne, även om jag har sett den nämnas i engelska antikprogram.

                      Loppisborden i England måste krylla av det här:


                      Det var T det, och här finns det en fågel på G, men den känner sig inte hemmastadd bland krabaterna här, så den får flyga in vid bättre tillfälle.
                      Last edited by Gideon; 2012-11-24, 03:39.

                      Comment


                      • #12
                        Roligt med Gideons länk ovan, keramikfigurerna har med åren
                        antagit formen av en byrå, detta gäller SAMTLIGA, jättekonstigt.
                        Ja men då kan dom väl även anta skepnaden av ett flygplan, eller?
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                          Roligt med Gideons länk ovan, keramikfigurerna har med åren
                          antagit formen av en byrå, detta gäller SAMTLIGA, jättekonstigt.
                          Ja men då kan dom väl även anta skepnaden av ett flygplan, eller?
                          Hallon, i mina ögon en korkskruv, men inte så ändamålsenlig.. so long...

                          Comment


                          • #14
                            Halloj Kimmen, tror bestämt Du blivit lite dragen av korkskruvssamlandet.
                            En tilläggsbild kanske kan få Dig att skingra korkskruvsfantiserandet.....
                            Bifogade filer
                            Last edited by prylsnubben; 2016-05-19, 20:22.

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                              Halloj Kimmen, tror bestämt Du blivit lite dragen av korkskruvssamlandet.
                              En tilläggsbild kanske kan få Dig att skingra korkskruvsfantiserandet.....
                              Hallå Snubben,
                              Flyg och far, nej den liknar en kapsylöppnare, man drar motsols. Den har tappat tänderna eller en dekorativ skapelse i bästa Inka-stuk...bara på kul.... so lomg
                              Kim

                              Comment

                              Working...
                              X