Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Hackad?

Hackad?

När man bildgooglar och klickar på träffar på PES så landar man på World of watches Något apskaft tycks ha hackat PES, hoppas ni lyckas fixa det snart så att folk hamnar rätt.

Trodde det bara var när man bildgooglade men upptäckte just att det är samma sak när man googlar som vanligt Blir så förbenad!

Seniormedlem simcos avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ja, riktigt irriterande är det! Vi moderatorer har uppmärksammat problemet och för det vidare till Admin. Tack för att observationerna. Meddela gärna om ni hittar fler suspekta saker.

antikverad nobes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Googla på Precis en sån och får upp klockor på forum så något konstigt är det

Bengt NNamn:  pec.jpg
Visningar: 211
Storlek:  19,6 KB

Seniormedlem simcos avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Tack Bengt!

Det där förekommer tyvärr på många googlesökningar på PES. Vi hoppas att detta åtgärdas snarast.

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009

HaCKAD OCH STYCKAD????

Hallå,
    Det här kan jag inte och förstår ingenting. Däremot har jag lärt mig att det ofta är smartare att goggla på ett sökord än att leta på PES.
    Några av mina bilder jag lagt in på PES har jag stött på någon annanstans - det har jag tyckt varit konstigt, men bra.
    Kan någon påläst förklara faran? Bortsett från upphovsrätten, naturligtvis. So long...

Jo, det som menas här är att om du söker på en sak på google och får upp länkar till inlägg här på PES så kommer du inte hit när du klickar på länken, utan istället kommer du till en sida som heter worldofwatches.com.
    Jag har nu rapporterat till webbhotellet den sidan ligger hos och hoppas de vidtar åtgärder mot fulingarna.
    Senast redigerat av Wanja den 2012-11-10 klockan 20:29.

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Hallå,
    Det klarnar, tack för svar. Ge mig gärna ett exempel så att jag kan läsa och lära. So long...

Det är bara att söka på något på google som du vet lär finnas här, klicka på första bästa länk som står att den går hit så ser du att det inte är här du hamnar...

Nu landar man rätt igen vid googling men hackaren sökord ligger kvar högst upp på sidan när man går in via google:

/watch|silberstein|piguet|blancpain|casio|citizen|f astrack|festina|fossil|seiko|timex|tissot|hilfiger |guess|breguet|breitling|bvlgari|calvin|klein|cart ier|chopard|dior|chronoswiss|corum|emporio|armani| ferrari|franck|muller|glashutte|graham|gucci|hublo t|icelink|longines|vuitton|lacroix|montblanc|omega |oris|panerai|philippe|piaget|rado|rolex|heuer|uly sse|часы|watch|часовник|hodinky|armbå ndsur|polshorloge|horloĝo|käekell|rannekello|mon tre|bracelet|armbanduhr|orologio|polso|reloj|pulse ra|наруч|годинник/i

Det ligger högst upp innan html-koden om man kollar källkoden.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •