Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hackad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hackad?

    När man bildgooglar och klickar på träffar på PES så landar man på World of watches Något apskaft tycks ha hackat PES, hoppas ni lyckas fixa det snart så att folk hamnar rätt.

  • #2
    Trodde det bara var när man bildgooglade men upptäckte just att det är samma sak när man googlar som vanligt Blir så förbenad!

    Comment


    • #3
      Ja, riktigt irriterande är det! Vi moderatorer har uppmärksammat problemet och för det vidare till Admin. Tack för att observationerna. Meddela gärna om ni hittar fler suspekta saker.

      Comment


      • #4
        Googla på Precis en sån och får upp klockor på forum så något konstigt är det

        Bengt NClick image for larger version

Name:	pec.jpg
Views:	1
Size:	19,6 KB
ID:	542342

        Comment


        • #5
          Tack Bengt!

          Det där förekommer tyvärr på många googlesökningar på PES. Vi hoppas att detta åtgärdas snarast.

          Comment


          • #6
            HaCKAD OCH STYCKAD????

            Hallå,
            Det här kan jag inte och förstår ingenting. Däremot har jag lärt mig att det ofta är smartare att goggla på ett sökord än att leta på PES.
            Några av mina bilder jag lagt in på PES har jag stött på någon annanstans - det har jag tyckt varit konstigt, men bra.
            Kan någon påläst förklara faran? Bortsett från upphovsrätten, naturligtvis. So long...

            Comment


            • #7
              Jo, det som menas här är att om du söker på en sak på google och får upp länkar till inlägg här på PES så kommer du inte hit när du klickar på länken, utan istället kommer du till en sida som heter worldofwatches.com.
              Jag har nu rapporterat till webbhotellet den sidan ligger hos och hoppas de vidtar åtgärder mot fulingarna.
              Last edited by Wanja; 2012-11-10, 21:29.

              Comment


              • #8
                Hallå,
                Det klarnar, tack för svar. Ge mig gärna ett exempel så att jag kan läsa och lära. So long...

                Comment


                • #9
                  Det är bara att söka på något på google som du vet lär finnas här, klicka på första bästa länk som står att den går hit så ser du att det inte är här du hamnar...

                  Comment


                  • #10
                    Nu landar man rätt igen vid googling men hackaren sökord ligger kvar högst upp på sidan när man går in via google:

                    /watch|silberstein|piguet|blancpain|casio|citizen|f astrack|festina|fossil|seiko|timex|tissot|hilfiger |guess|breguet|breitling|bvlgari|calvin|klein|cart ier|chopard|dior|chronoswiss|corum|emporio|armani| ferrari|franck|muller|glashutte|graham|gucci|hublo t|icelink|longines|vuitton|lacroix|montblanc|omega |oris|panerai|philippe|piaget|rado|rolex|heuer|uly sse|чаÑÑ‹|watch|чаÑовник|hodinky|armbÃ¥ ndsur|polshorloge|horloÄo|käekell|rannekello|mon tre|bracelet|armbanduhr|orologio|polso|reloj|pulse ra|наруч|годинник/i

                    Det ligger högst upp innan html-koden om man kollar källkoden.

                    Comment


                    • #11
                      Skit!

                      Ursprungligen postat av Wanja Visa inlägg
                      Nu landar man rätt igen vid googling men hackaren sökord ligger kvar högst upp på sidan när man går in via google:

                      /watch|silberstein|piguet|blancpain|casio|citizen|f astrack|festina|fossil|seiko|timex|tissot|hilfiger |guess|breguet|breitling|bvlgari|calvin|klein|cart ier|chopard|dior|chronoswiss|corum|emporio|armani| ferrari|franck|muller|glashutte|graham|gucci|hublo t|icelink|longines|vuitton|lacroix|montblanc|omega |oris|panerai|philippe|piaget|rado|rolex|heuer|uly sse|чаÑÑ‹|watch|чаÑовник|hodinky|armbÃ¥ ndsur|polshorloge|horloÄo|käekell|rannekello|mon tre|bracelet|armbanduhr|orologio|polso|reloj|pulse ra|наруч|годинник/i

                      Det ligger högst upp innan html-koden om man kollar källkoden.
                      Håller med dig Wanja, har flera ggr. upplevt detsamma!
                      Därför återhållsam här, livrädd för "smitta"..

                      För, eller inte för av vad?

                      Mr. M,
                      alias Mont Blanc

                      Comment


                      • #12
                        Ja.. Alla sökningar på google till pes. Skickar en till en klocksida. Detta bör åtgärdas ju. Tokigt jobbigt

                        Comment


                        • #13
                          Det mycket irriterande problemet beror på en avancerad hackning av forumet.
                          Det enda sättet att komma tillrätta med det utan att förlora månader av information och bilder är att göra en omfattande uppdatering.
                          Denna kräver tid, arbete och uppmärksamhet och vi ska försöka planera in den så snart det är möjligt.
                          /Admin
                          admin@precisensan.com

                          Comment


                          • #14
                            Hej
                            Jag kom inte in först som jag brukar (PES ligger som startsida för mig). Jag sökte då på Google och såg adressen som skulle peka på klocksaiten. När jag skulle se vart den ledde så kom jag faktiskt in på vår vanliga PES. Knepigt
                            Tack för all möda som Ni lägger ner för att vi skall ha trevligt DG alias LasseC

                            Comment


                            • #15
                              Hackad? Nej vad grymt det är.

                              Comment

                              Working...
                              X