Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Nörduppropet - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nörduppropet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Nörduppropet

    Nästan-nördar är vi väl allihopa på forumet?
    http://nörduppropet.se/

  • #2
    Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
    Nästan-nördar är vi väl allihopa på forumet?
    http://nörduppropet.se/
    Javisst! Vad ska man annars göra? Uppropet behöver jag dock inte skriva på då jag inte finner någon anledning till att få en mer "normal" stämpel.

    Comment


    • #3
      Vi kan väl anamma hur man gjort utvecklingsstörd mer normal,
      dvs genom att kalla oss andra för normalstörda.
      Således följer att vi extremnördar kan bli mer normala,
      genom att kalla resten av befolkningen för normalnördar.

      Comment


      • #4
        Hallå alla normalnördar,

        - Inte en kantarell till, det finns ju ingen plats i frysen och skafferiet svämmar över av dina torkade trattisar. Sa min fru en gång om dagen under hösten.

        Tycker det är bättre att samla på kunskaper än prylar och varor. Men det ena leder till det andra. Att få en fix idé ligger bakom varje storverk.
        Samlare är bättre ord än nörd. Samlandet är nog ganska normalt, men som tur är finns det annat än trattisar.
        So long....

        Comment


        • #5
          Vaddå "nästan" nörd. Jag nördar med stolthet! Och känner inte, liksom Svärdsfalla, att jag behöver skriva på någon petition. Samlare är inte riktigt samma sak då nördandet kan gå utanför själva samlandet. Man kan nörda in på sånt som man bara har i huvudet.

          Comment


          • #6
            Jag betraktas nog som supernörd av de flesta som kommer hem till mig. Huset är knökfullt med mina samlingar.
            Kallar mig kulturbevarare.
            Gud gjorde några perfekta huvuden,
            resten satte han hår på.

            Comment


            • #7
              Det är kul att läsa era reaktioner.
              Ordet nörd fanns redan då jag gick i sjuan (tidigt sjuttiotal) och då förknippade jag den med de två "stjärngossarna" i klassen, som bara pratade astronomi på lediga raster och hade minst ett par böcker i ämnet i sina skolväskor.
              Själv skippade jag idrott och gick på museer.

              Om hängivenhet jämställs med nörderi, må det vara hänt, men jag bryr mig inte och skriver inte heller på.
              Folk får tycka och tro vad de vill. Även att jag är en tönt.

              Comment

              Working...
              X