Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad 17 är detta???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad 17 är detta???

    Vad är detta för något och vad används det till?
    Någon som vet?
    Click image for larger version

Name:	DSC_2703.jpg
Views:	1
Size:	45,1 KB
ID:	654402

    Click image for larger version

Name:	DSC_2704.jpg
Views:	1
Size:	54,7 KB
ID:	654403

  • #2
    Gissar på tapetserartång!
    skogis

    Comment


    • #3
      Det står
      Pantented OCT 25 1837? Tror jag.
      Ska titta med förstoringsglas nästa gång jag är hos pappa.
      Pappa hade sett något TVprogram där de visade liknande tång som användes till takpannor. Kan det stämma?

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Skogsmänniskan Visa inlägg
        Gissar på tapetserartång!
        Håller med. Ser ut som en sträcktång. Tex för att sträcka sadeljordar vid möbelrenovering.
        Känns som att klumpen är tänkt att agera mothåll, man sträcker genom att försiktigt böja tången mot underlaget.
        Ena skackeln är böjd i ytteeränden för att man ska få ett bättre grepp och inte tappat tången när man tex drar.
        En kakeltång och tegeltång ser helt annorlunda ut. Mer som en hovtång. Åtminstone dom jag har använt.
        Nåja, lite teorier från min sida.

        mvh

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av dreg Visa inlägg
          Håller med. Ser ut som en sträcktång. Tex för att sträcka sadeljordar vid möbelrenovering.
          Känns som att klumpen är tänkt att agera mothåll, man sträcker genom att försiktigt böja tången mot underlaget.
          Ena skackeln är böjd i ytteeränden för att man ska få ett bättre grepp och inte tappat tången när man tex drar.
          En kakeltång och tegeltång ser helt annorlunda ut. Mer som en hovtång. Åtminstone dom jag har använt.
          Nåja, lite teorier från min sida.

          mvh
          "Klumpen" tror jag är en liten hammare att slå ner nitarna eller nubbarna med (eller vad man nu använde för att fästa med). Två verktyg i ett alltså.
          skogis

          Comment

          Working...
          X