Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart är bilderna?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vart är bilderna?

    Vart är bilderna? Eller är det bara för mig dom inte syns????

  • #2
    Samma problem här.
    I’m a real mean bitch!

    Comment


    • #3
      Det gör ont i min språktarm - det heter: Var finns, var är...inte vart!!
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #4
        Skit samma men bilderna är borta. Vem har stulit dem?

        Det verkar också som vi har ett gammalt problem tillbaka. Man måste dubbelklicka och ibland flera gånger för att lämna ett ämne
        DG

        Comment


        • #5
          En gång i programmet fråga lund. Fick en professor i svenska språket frågan. Vart i landet pratar man renast svenska.. Han svarade blixtsnabbt. I hela landet. Alla dialekter är lika mycket riktig svenska.. Får skylla på mitt hälsingemål där

          Comment


          • #6
            Hallå Mr & Co,
            Vilka bilder talar ni om? Dubbelklicka, var? Själv har jag problem att ladda upp bilder men det kanske är lika bra det.
            So long....
            PS. Håller med Ägth, vi måste försöka bevara svenska språket. Lite ofint att påpeka brister tycker en ordblind, men
            varför vill man lära sig så mycket om gamla prylar om man inte kan ett "skit" om grammatik.
            Övning: Var bor du? Vart går du? Varifrån kommer du? Nej, det vart inge bra.

            Comment


            • #7
              Jag undrar också vars mina bilder tagit vägen?


              Adverb
              vart
              1.(interrogativt) mot eller till vilken plats Vart är vi på väg? Synonymer: varthän, vars (norrländska)
              2.(talspråk) /dialektalt var, på vilken plats Vart bor du? Synonymer: vars (norrländska)

              Användning
              Språkrådet konstaterar att många i talspråket inte gör någon skillnad mellan användning av var och vart. I skrift anser dock Språkrådet att skillnaden bör upprätthållas. [1]
              Så det så!


              Återgår till huvudfrågan på tråden och skiter i Språkrådet.
              Jag undrar var, vars, vart, vartåt, varthän ... (välj vad som passar bäst) har bilderna tagit vägen?
              Någon som vet?
              Last edited by Lars F; 2012-09-12, 22:28.
              - - - - - - - - - -
              "För mycket av det goda är alldeles lagom."

              Comment


              • #8
                Vorch nagerst = Var någonstans.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
                  Jag undrar också vars mina bilder tagit vägen?


                  Adverb
                  vart
                  1.(interrogativt) mot eller till vilken plats Vart är vi på väg? Synonymer: varthän, vars (norrländska)
                  2.(talspråk) /dialektalt var, på vilken plats Vart bor du? Synonymer: vars (norrländska)

                  Användning
                  Språkrådet konstaterar att många i talspråket inte gör någon skillnad mellan användning av var och vart. I skrift anser dock Språkrådet att skillnaden bör upprätthållas. [1]
                  Så det så!


                  Återgår till huvudfrågan på tråden och skiter i Språkrådet.
                  Jag undrar var, vars, vart, vartåt, varthän ... (välj vad som passar bäst) har bilderna tagit vägen?
                  Någon som vet?



                  Menar han Lars F bokstavligt eller bildlikt, om han menar bokstavligt så kolla på hösten med rösten tråden, där ges svaret.
                  Bilderna har bokstavligen gått in i dimman således, men vars dom är på väg vet jag inte.
                  Last edited by prylsnubben; 2012-09-12, 23:07.

                  Comment


                  • #10
                    Tråkigt, det här. Ett fora utan bilder gör ju inte mig glader. Får nog ta och hälla lite kaustiksoda i avloppet. Blir alltid uppiggad av sodans fräsande och mullrande!
                    Gud gjorde några perfekta huvuden,
                    resten satte han hår på.

                    Comment


                    • #11
                      Ja vars har de tagit vägen? Vet att språket är i förskingring så jag hänger väl på.
                      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                      Comment


                      • #12
                        Hallå i arla morgonstund,
                        Tycker att vi slutar märka ord och hoppas administratören snarast informerar om om läget för de bortkomna bilderna.
                        So long...

                        Comment


                        • #13
                          Har varit i kontakt med webbhotellet som ska återkomma så snart de lokaliserat problemet.
                          Förhoppningsvis är snart allt på banan igen.
                          /Admin
                          admin@precisensan.com

                          Comment


                          • #14
                            Då ska allt vara som vanligt igen.
                            /Admin
                            admin@precisensan.com

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg



                              Menar han Lars F bokstavligt eller bildlikt, om han menar bokstavligt så kolla på hösten med rösten tråden, där ges svaret.
                              Bilderna har bokstavligen gått in i dimman således, men vars dom är på väg vet jag inte.
                              Tack för sabbt besked Bruce.

                              Men om nu bilderna har försvunnit in i dimman, så får vi väl vänta tills dimman lättar, Snubben

                              PS.
                              Apropå dimman lättar så får det mig osökt att tänka på de gamla proggmusikbanden på sjuttiotalet.
                              Har för mig att något av banden hette just Dimman lättar.
                              Här är förresten några fler exempel på kända proggband från den tiden.
                              Eldkvarn, Grus i dojan, Fläsket brinner, , Hoola Bandoola band, Gud i brallan,
                              Norrbottens järn, Samla mammas manna.
                              Härliga namn på banden och sköna låtar spelade dom.
                              - - - - - - - - - -
                              "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                              Comment

                              Working...
                              X