Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hörnskåp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hallå Jowjo & Co,
    Nu har vi skärskådat det här skåpet och några pensanier har lagt ner timmar på forskning och dokumentation.
    Det blir information vid eventuella försäljningen/värderingen.

    Nu hoppas jag att du Jowjo följer upp tråden och berättar vad aktionshusen vill ha för beskrivning och tänker sig i utrop och vid ev försäljning.
    Då får vårt forum feed back och blir kanske lite klokare.

    Min högst personliga gissning för utrop kommer ligga på ca 3000:- och det ju rena skrotvärdet. Vi får se.

    Lova att följa upp... so long...

    Comment


    • #17
      Hejsan Antikrundan får titta på skåpet på söndag.
      Så får vi se vad dom säger? Dom borde väl kunna det här tycker jag!

      Comment


      • #18
        så lad mig give et bud.

        Den brune farve er ny.
        Skabet er lavet af gamle ting - træ og beslag, men det er ikke oprindelig. Det er lavet sent (1960erne) af gamle ting.
        Blomsterne er opmalede. Formentlig samtidig med at skabet blev lavet.

        Beslagene er alt for kraftige til skabet.
        Låsen er også gammel.

        Hylden inde i skabet er alt for tyk.

        men jeg ved ikke så meget om møbler. Derfor har jeg ikke skrevet dette tidligere.

        Det bliver spændende at høre hvad du får at vide.

        Comment


        • #19
          Satt och funderade på om det är delar från ett äldre STÖRRE skåp som har blivit till ett mindre hörn-hängskåp.

          Mvh John Doe

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av John Doe Visa inlägg
            Satt och funderade på om det är delar från ett äldre STÖRRE skåp som har blivit till ett mindre hörn-hängskåp.

            Mvh John Doe
            Det är fullt möjligt. Insidans rester av bokstäver ser oproportioneligt stora ut i förhållande till dörren.
            Ser intresse fram emot vad Antikrundan har att säga.

            Comment


            • #21
              ja det ville forklare noget om proportionerne.

              Comment


              • #22
                Hallå AntikrundaN,
                Se till att det blir Jörgen Martinsson som tittar in i skåpet. So long...

                Comment


                • #23
                  Hejsan! Tyvärr blev det inte jörgen som värderade skåpet utan knutsson och några till. Så här sa dom om skåpet tillverkat söder om borås.
                  1700 tal ej ombyggt något senare färg på skåpet förutom speglarna. Gångjärn och lås har suttit där sedan det gjordes. Värderat till cirka 5000 kr pga att det är maskätet. Så prismässigt var ni ju på rätt spår Tack så mycket för hjälpen åter kommer när jag hittar något som är intressant. Mvh jowjo

                  Comment


                  • #24
                    Hallå och tack,r
                    Tror mer på PES än knutsönerna. Var det Bo eller Knut, hilmmelsvid skillnad. Men gordiska knuten är löst. Tack och so long...

                    Comment

                    Working...
                    X