Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Armband, Owe Johansson??

Armband, Owe Johansson??

Hej,

undrar om någon klok kan hjälpa mig. Jag har ett armband här hemma som jag har svårigheter att tyda alla stämplar på.
    Första tror jag är en stämpel med namnet "Qwe Johansson"

Den andra raddan av stämplar tror jag är något i stil med en fyrkant med "HGL", sen är det möjligen en kattfot, efter det "925M", sen ser det ut som en liten liggande måne, och efter det "T7".. Är det silver? Vad betyder stämplarna om jag tyder dem rätt.

Tacksam för hjälp.

Namn:  nr1.jpg
Visningar: 171
Storlek:  40,9 KBNamn:  nr2.jpg
Visningar: 146
Storlek:  54,1 KBNamn:  nr 3.jpg
Visningar: 145
Storlek:  44,7 KB
    Senast redigerat av Effi den 2012-08-16 klockan 16:57.

HGL Står det för Holger Lindström Helsingfors?

Då stämmer kanske T7 som år 1972?

Kan det verkligen vara en kattfot då???

Hmmm.. hittade en ring av Huge Owe Johansson "Volcano" men jag hittar inget armband.. :/
    Senast redigerat av Effi den 2012-08-16 klockan 17:17.

Seniormedlem Qrt.Ss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Snälla Effi, att du inte fått något svar är uppenbart. Ingen kan avläsa stämplarna på en så suddig bild. Vad du "tror" är en sak vad stämplarna visar kan vara en helt annan. Fokusera nu på stämplarna och visa en tydlig bild av dem. Vissa saker talar för Finland men utan stämpelbilder blir det till ingenting.

Citat Ursprungligen postat av Qrt.S Visa inlägg
    Snälla Effi, att du inte fått något svar är uppenbart. Ingen kan avläsa stämplarna på en så suddig bild. Vad du "tror" är en sak vad stämplarna visar kan vara en helt annan. Fokusera nu på stämplarna och visa en tydlig bild av dem. Vissa saker talar för Finland men utan stämpelbilder blir det till ingenting.
    Vilken tråkig ton!!!

Om jag kunnat hade jag självklart postat en bild men bättre skärpa där man ser vad som står. Jag gjorde mitt bästa för att fånga det på bild. Sen förklarade jag med ord vad jag tror mig se.

Jag lyckades som sagt klura ut det själv med den informationen jag skrivit i inlägget.

Seniormedlem Qrt.Ss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Citat Ursprungligen postat av Effi Visa inlägg
    Vilken tråkig ton!!!

Om jag kunnat hade jag självklart postat en bild men bättre skärpa där man ser vad som står. Jag gjorde mitt bästa för att fånga det på bild. Sen förklarade jag med ord vad jag tror mig se.

Jag lyckades som sagt klura ut det själv med den informationen jag skrivit i inlägget.
    Lika tråkigt som att visa bilder som det inte finns en chans att tolka. Som man ropar i skogen...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •