Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Skål "Cha Eau De Versailles"

Skål "Cha Eau De Versailles"

Listat ut att den troligen kommer från Frankrike. Men är märket Cha Eau De Versailles?. Tycker de blå blommorna är lite kinesiskt liksom guldlejonet på sidan. Hur gammal kan den vara och är den från Frankrike?

Namn:  versailles.jpg
Visningar: 47
Storlek:  35,2 KBNamn:  versailles1.jpg
Visningar: 46
Storlek:  47,7 KBNamn:  versailles2.jpg
Visningar: 49
Storlek:  31,1 KBNamn:  versailles3.jpg
Visningar: 44
Storlek:  17,3 KBNamn:  versailles4.jpg
Visningar: 46
Storlek:  17,0 KB

Tyvärr måste jag göra dig besviken. Din glassköljare, som förmodligen nu är tänkt att användas som ytterkruka eller jardinjär, är nytillverkad förmodligen i Kina och ska se ut som ostindiskt exportporslin; i detta fall de så kallade vapenserviserna.

Det glädjande är att de var och är svindyra i fina gatans inredningsbutiker.

Felstavningen av Chateau de Versailles är till för att förleda oss att tro att det är kineser på 1700-talet som aldrig har sett bokstäver som har kopierat en ritning och därmed har gjort fel. Problemet var snarare att de kopierade allt som var skrivet på papperet även kladd som inte var tänkt att hamna på 300 servisdelar.
    Senast redigerat av Kaptenen den 2012-08-12 klockan 19:15.

Kaptenen, jag trodde det stod Cha Eau De Versialles men det står

Chateau De Versailles. T:et har förlorat den svarta färgen liksom ett av L:en. Men de finns intryckt i porslinet. Är det fortfarande nytryckt modell?

Ja, vapnets konturer kan var tryckta men sedan färglagda för hand. Den är fortfarande att betrakta som ny.

Här finns ett exempel till på Chateau de Versailles och en ny urna med lock i annan dekor.

Tack för din snabba respons! :)

Nu vet jag iaf att den är ny.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •