Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kanna, signerad, men vad?

Manchester United E.B.s avatar
    Reg.datum
    sep 2005

Kanna, signerad, men vad?

Denna trevliga kanna i keramik med reliefdekor i form av flöjtspelande man och lamadjur tyckte jag var lite spännande. Mest spännande för att den bär en signatur med både för- och efternamn. Men nu är ju frågan om någon kan tyda signaturen. Tror att förnamnet är "Victor", efternamnet bör starta på "B". Frågan är om vi ska söka oss söderut till medelhavsländerna eller vartåt vi nu ska styra.

Ca 26 cm hög är den.

Kul att besöka en loppis som avbrott, förresten, det var ett tag sedan.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Varför inte Sydamerika och ev. Peru :-)

rörd keramikvän Gideons avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Intressant kanna och den andas 1920/30-tal, tycker jag.
    Motivet är sydamerikanskt, men kannan behöver inte vara tillverkat där, eller så är den det - av en tysk (?)
    Hector eller Victor B---berger ser det som.
    Fler vanliga, samt inverterade foton kanske hjälper oss att läsa det bättre.

Reg.datum
    sep 2005
    Tack så länge, får återkomma med bättre signaturbilder, men Victor ligger nog bäst till....

Jag håller fast vid Sydamerika . Den bokstav du,Gideon, tolkar som ett g tolkar jag som ett z.

Jag tror också att det är Sydamerika med lamor och en inkaindian. Jag läser det också som ett z.

Reg.datum
    sep 2005
    Hade helt glömt bort denna och att jag utlovat mer bilder på signaturen. Fortfarande lika svårt att tyda, men här kommer lite fler och förhoppningsvis bättre bilder.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •