Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Följer strömmen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Följer strömmen..

    Hej Hej !
    Det har inte gått att undgå att se vad trevligt ni verkar ha det här på detta
    forumet, så jag kunde inte låta bli att följa med strömmen. Måste bara få
    framföra att jag tycker hela upplägget här är av bästa sort och det verkar finnas flera glada filurer här som vågar bjuda på sig själv vilket uppskattas av
    mig och många andra. Jag är allmänt kuriosa intresserad och har lite av varje
    i min samling, men mitt stora intresse är gammalt bruksglas och då främst är
    det gamla flaskor som gäller för mig. Ser fram imot många glada och intressanta disskutioner här framöver. Hälsningar Björn L
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

  • #2
    Välkommen
    Credo Elvem ipsum etian vivere.

    Comment


    • #3
      Tack för din trevliga introduktion och Välkommen hit säger även jag.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #4
        Hej Björn och välkommen!!!
        Ser fram emot dina inlägg!
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

        Comment


        • #5
          Välkommen!

          Vill bara hälsa dig välkommen. Nu finns det kanske någon som kan bringa klarhet i det här med knoppflaskor...

          Comment


          • #6
            Tackar och bockar för det vänliga mottagandet !
            Jag kommer med all säkerhet florera här framöver och förhoppningsvis
            kunna både få och tillföra lite kunskap. Hälsningar Björn L
            Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

            Comment


            • #7
              Kör du travhästar? Björn.
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

              Comment


              • #8
                Jo då, jag har arbetat med trav hästar i ca 15 år. Har just precis kommit hem från tävlingarna på Sundbyholms travet (Eskilstuna) där jag tyvärr precis hamnade utanför "havre bidraget" med min styrning för kvällen. Så det var en lång hemresa till Karlstad ikväll. Men jag är van.. trav är långt ifrån en dans på rosor. Den tiden är förbi. Det är för det mesta utgifter och bekymmer men
                så ibland så klaffar det och då glömmer man alla problem, och när man har vunnit ett lopp så kan man känna sig som en kung ett tag. Iallafall tills nästa gång man är ute och kör igen..
                Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

                Comment


                • #9
                  Världen är liten Björn. Under mina år i Eskilstuna arbetade jag som personlig assistent åt en f.d travtränare/ägare på Sundbyholm. Vi åkte ofta dit ut och han lärde mig det mesta om trav. Följdaktiligen började jag spela. Numera är jag inte lika uppdaterad som tidigare och därmed spelar jag alltmer sällan. Doften runt banorna, ljudet av framrusande hästar och stämningen en kall vinterkväll är nästan oslagbar, endast en hastigt påfunnen loppis i tassamarkerna där man är först på plats och fyndar sig galen, kan slå den känslan.
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                  Comment


                  • #10
                    Björn L, hustrun undrar vad avatarhästen heter, och är det Du som sitter i sulkyn?
                    knappast meningslöst.

                    Comment


                    • #11
                      Trav hästen är ett norsk fött kallblod vid namn Lill Magga , och det är jag som sitter i sulkyn. Men det är ingen bild ifrån något lopp utan från en uppvärmnings runda inför en start på Färjestad travet i Karlstad , men den gången körde min dåvarande arbetsgivare hästen senare under kvällen.
                      Jag har bara kört ett lopp med just den hästen, och då hade hon bra haft galopper för sig tidigare men jag lyckades bli tvåa på nytt rekord den gången
                      en solig dag i Årjäng!
                      Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

                      Comment


                      • #12
                        Fy på er, inte leka med maten :-)
                        Credo Elvem ipsum etian vivere.

                        Comment

                        Working...
                        X