Föll för denna burk på loppis. Mässing? Stämplad i lock och botten med 68. Samt nålstämplad med 1874 i botten. Nån som vet vad det är? Värde är ju säkert samma jag köpte den för en guldpeng men vore ju kul att veta.tack på förhand!
Föll för denna burk på loppis. Mässing? Stämplad i lock och botten med 68. Samt nålstämplad med 1874 i botten. Nån som vet vad det är? Värde är ju säkert samma jag köpte den för en guldpeng men vore ju kul att veta.tack på förhand!
bedre billede tak Tag billede udenfor at sæt kamera på tæt på. Billede af "stempel" som sikkert er nåle punsling og ikke stempel.
Jeg mistænker Indien og ny.
Jag är helt enig med dig, hose. Det är en indisk burk- ibland är även Made in India punslat.Den är förmodligen tillverkad under 1970-talet eller senare.
Kul om den är från Indien! För mig för den mer charm, och 70-tal vore ju superkul! Men bifogar fler bilder som ni ville ha så kan vi vara säkra!
Undersidan med 1874 "nålat",
Siffrorna 68 stämplat i botten och lock.
Insidan hur den är gjord.
Och låset som ju ser lite "Indiska" ut... är det ngn som vet om det finns ngt speciellt syfte eller är det bara en dekorationsask, typ souvernir?
Stort tack för era svar, uppskattas !
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)